
DAŇOVÁ EVIDENCE 14.0 pro rok 2010
s podáváním elektronických daňových přiznání
Na této stránce naleznete podrobný popis novinek a vylepšení, které přináší nová verze 14.0 pro rok 2010.
Nové verze Podvojného účetnictví a Daňové evidence jsou v distribuci od 16.1.2010 (nové Mzdy budou jako obvykle ke stažení koncem ledna).
s podáváním elektronických daňových přiznání
Nová verze modulu Daňová evidence pro rok 2010 přináší kromě rozsáhlé legislativní aktualizace (nové sazby DPH, nový formulář DPH, změny v zákonu o DPH atd.) i celou řadu zcela nových funkcí a vylepšení (kurzové lístky a pevné kurzy cizích měn, podporu úvěrových bankovních účtů, dodatečná a opravná daňová přiznání, zdokonalená kontrola účtování atp.).
Nejvýznamější novinkou je však v nové verzi, vzhledem k postupnému zavádění povinné výhradně elektronické formy komunikace se státní správou, možnost elektronického odesílání vašich daňových přiznání a souhrnných hlášení (např. prostřednictvím vaší datové schránky).
Informace o aktuální verzi 30.0 pro rok 2025 naleznete zde.

Přehled novinek ve verzi 14.0 pro rok 2010
1) Legislativní změny v novém roce 2010
S novým rokem 2010 došlo opět k celé řadě významných legislativních změn, které mají vliv na účetní, daňovou a mzdovou oblast. Významnou novelizací prošel např. Zákon o DPH, Zákon o daních z příjmů, Zákon o účetnictví, Zákoník práce, Zákon o nemocenském pojištění, Zákon o zdravotním pojištění, Zákon o pojistném na sociální zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti . Nová verze na tyto legislativní změny reaguje a umožňuje jejich snadné aplikování do praxe.
2) Elektronická komunikace s finančními úřady - datové schránky

Výhodou elektronického podávání daňových přiznání je, kromě rychlosti podání a časových a finančních úspor za poštovní služby, především podrobná kontrola, kterou projde každá zpráva odesílaná prostřednictvím tohoto daňového portálu. Před vlastním odesláním přiznání, tak máte jistotu, že všechny příslušné údaje jsou správně a úplně vyplněny.
Jak odesílání elektronických daňových přiznání probíhá ?
Z hlediska obsluhy programu se nic významného nemění. Menu Evidence DPH bylo nově rozšířeno o dvě nové volby "Elektronické podání Přiznání k DPH" a "Elektronické podání Souhrnného hlášení", takže před vlastním sestavením daňového přiznání pouze vyberete, zda chcete formulář klasicky vytisknout nebo elektronicky odeslat. Po výběru volby Elektronického podání, Cézar připraví formulář k odeslání a zeptá se vás zda jej chcete přes internetový portál České daňové správy rovnou odeslat nebo jej odešlete později...
3) Nový tiskopis Přiznání DPH platný pro rok 2010


Nová verze také obsahuje všechny legislativní změny, které vycházející z novely Zákona o DPH, včetně nových sazeb DPH, správné práce s daňovými doklady a daňovými dobropisy na přelomu roku 2009 a 2010 apod..
4) Nová pravidla pro podávání Souhrnných hlášení od roku 2010
Novela zákona o DPH zavádí od 1.1.2010 několik zásadních nových povinností při podávání Souhrnných hlášení. Podávání Souhrnného hlášení se nově týká také plátců, kteří poskytují služby s místem plnění v jiném členském státě EU. Další novinkou je skutečnost, že (řádná i následná) Souhrnná hlášení lze od nového roku 2010 podávat pouze elektronicky (!) - prostřednictvím daňového portálu EPO nebo vaší datové schránky.
A další významná změna se týká období, za nějž se Souhrnné hlášení podává. Základní lhůta se zkrátila z kalendářního čtvrtletí na kalendářní měsíc (vždy do 25 dnů po skončení měsíce). Pouze u čtvrtletních plátců DPH, kteří poskytují pouze služby je lhůta pro podávání Souhrnného hlášení i nadále čvrtletní.
Oficiální informace o změnách v podávání Souhrnného hlášení naleznete zde.
5) Možnost tisku daňových přiznání přímo do originálních formulářů
Pro ty firmy, které zatím nemají provinnost odesílat svá daňová přiznání výhradně elektronicky (fyzické osoby), přináší nová verze možnost tisknout svá daňová přiznání přímo do originálních formulářů. A nejen to. Protože tisk do originálních formulářů probíhá přímo prostřednictvím internetových stránek ministerstva financí, proběhne před vlastním tiskem i důkladná kontrola všech vašich údajů. Máte tak jistotu, že všechny příslušné údaje jsou správně a úplně vyplněny.
Ačkoliv tisk formuláře probíhá na daňovém portálu, který je hlavně určen pro elektronické odesílání daňových formulářů, nemusíte mít, pokud nechcete elektronickou komunikaci využívat, zřízenou ani datovou schránku ani elektronický podpis. V Cézarovi pro tisk do originálního formuláře vyberete funkci "Elektronické podání Přiznání k DPH" (nebo Souhrnného hlášení) a na stránkách daňového portálu místo elektronického odeslání, zvolíte možnost "Úplný opis k tisku". Před vytištěním vyplněného originálního formuláře proběhne automaticky i kontrola vašich vyplněných údajů.
6) Podávání dodatečných a opravných daňových přiznání
Nová verze 14 umožňuje podávat kromě řádných daňových přiznání a souhrnných hlášení i dodatečná nebo opravná daňová přiznání. Formuláře dodatečných a opravných daňových přiznání lze jak tisknout na tiskárně, tak i odesílat elektronicky prostřednictvím daňového portálu nebo vaší datové schránky.
7) Zdokonalená práce s cizími měnami a kurzy

Pevné kurzy si nyní v nové verzi můžete (ke každé používané měně) zadávat do přehledné tabulky, do které se také automaticky načítají i kurzy vyhlašované ČNB. Z tohoto vašeho kurzového lístku pak program čerpá zadané kurzy a automaticky je vkládá do příslušných cizoměnových dokladů, bankovních výpisů, pokladních dokladů nebo výpočtu kurzových rozdílů.
8) Automatické načítání kurzových lístků z internetu (ČNB)
Pracujete v účetnictví s cizími měnami? Pak jistě oceníte novou funkci pro automatické načítání kurzových lístků z internetových stránek České národní banky (ČNB). Kurzové lístky jsou automaticky načítány ke všem cizím měnám, které ve vašem účetnictví používáte.
9) Daňové povinnosti 2010, plné znění zákonů, daňové formuláře, finanční kalkulačky, databáze úřadů a bank...
Tato nová funkce systému Cézar vám umožní například snadný přístup k aktuálním plným zněním (nejenom účetních a daňových) zákonů a vyhlášek a daňových pokynů vydávaných Ministerstvem financí.

Nová funkce rovněž obsahuje přehlednou databázi všech úřadů a bank v ČR, přehledy daňových povinností a daňový kalendář pro rok 2010 a odkazy na praktické internetové finanční kalkulačky (např. pro výpočty daní z příjmu, čisté mzdy, cestovních náhrad, darovací daně, silniční daně, daně z nemovistosti, penzijního připojištění, starobního důchodu, věku pro odchod do důchodu, stavebního spoření, termínovaných vkladů, povinného ručení atd.).
Dále je možné pomocí této funkce pracovat s aktuálními interaktivními daňovými formuláři a výkazy, které vás sami postupně provedou při jejich vyplňování. Jedná se o formuláře Daně z příjmů fyzických a právnických osob, Silniční daně a Roční výkazy sociálního a zdravotního pojištění pro OSVČ). Formuláře lze po vyplnění vytisknout nebo rovnou elektronicky odeslat přes vaši datovou schránku, EPO nebo jiné elektronické podatelny.
V neposlední řadě vám tímto program Cézar umožní i snadný přístup na webové portály státní zprávy, weby Ministerstva financí, ČSSZ či internetové stránky Komory daňových poradců.
10-16) Další novinky a vylepšení
- Vedení úvěrových bankovních účtů.
- Zdokonalené účtování kurzových rozdílů.
- Zdokonalené kontroly účtování.
- Vylepšená identifikace úhrad při importech výpisů z Homebankingu.
- Zpětná kontrola správných kurzů cizích měn zadaných u jednotlivých dokladů.
- Možnost označovat a sčítat označené zápisy ve všech výkazech, sestavách a informačních funkcích.
- Kompatibilita s Windows 7 (Professional/Ultimate/Enterprise 32-bit i 64-bit)
- a mnoho dalších drobných vylepšení...
Informace o aktuální verzi 30.0 pro rok 2025 naleznete zde

Potřebujete poradit ?
Pokud potřebujete jakékoli doplňující informace, poradit s výběrem programu nebo třeba vypracovat kalkulaci, neváhejte se obrátit na naší
info linku +420 222 718 812 nebo využijte níže uvedené formuláře a my vás budeme rádi obratem kontaktovat.
Formulář pro odeslání dotazu
Potřebujete s výběrem poradit? - Klikněte a my vám zavoláme! :)

