DAŇOVÁ EVIDENCE 19.2 pro rok 2014
s revoluční funkcí pro souběžnou práci ve více oknech současně
s revoluční funkcí pro souběžnou práci ve více oknech současně
Vážení přátelé,
nová verze 19 pro rok 2014 vám, kromě tradiční legislativní aktualizace (změny související s novým občanským zákoníkem a zákonem o obchodních korporacích, nová účtová osnova pro rok 2014, nové tiskové a elektronické formuláře, nové formuláře rozvah a výkazů zisku a ztrát, přehled daňových povinností pro rok 2014 atd.), přináší také několik zásadních inovací v čele s "revoluční" možností práce ve více otevřených aktivních oknech zároveň a funkci nového centrálního archivu sestav, do kterého se mohou ukládat již jednou zpracované informační funkce, které se pak již nemusí opakovaně znova sestavovat.
Zřejmě největší změnou za posledních několik let je nová "revoluční" možnost práce ve více otevřených aktivních oknech zároveň. Tato velice praktická funkce ruší nutnost přepínání mezi moduly nebo účetními obdobími nebo nutnost čekání na doběhnutí sestav, a naopak zavádí možnost práce na více dokladech současně či možnost mít souběžně otevřeno více účetních jednotek nebo více účetních období vedle sebe.
Informace o aktuální verzi 29.0 pro rok 2024 naleznete zde.
nová verze 19 pro rok 2014 vám, kromě tradiční legislativní aktualizace (změny související s novým občanským zákoníkem a zákonem o obchodních korporacích, nová účtová osnova pro rok 2014, nové tiskové a elektronické formuláře, nové formuláře rozvah a výkazů zisku a ztrát, přehled daňových povinností pro rok 2014 atd.), přináší také několik zásadních inovací v čele s "revoluční" možností práce ve více otevřených aktivních oknech zároveň a funkci nového centrálního archivu sestav, do kterého se mohou ukládat již jednou zpracované informační funkce, které se pak již nemusí opakovaně znova sestavovat.
Zřejmě největší změnou za posledních několik let je nová "revoluční" možnost práce ve více otevřených aktivních oknech zároveň. Tato velice praktická funkce ruší nutnost přepínání mezi moduly nebo účetními obdobími nebo nutnost čekání na doběhnutí sestav, a naopak zavádí možnost práce na více dokladech současně či možnost mít souběžně otevřeno více účetních jednotek nebo více účetních období vedle sebe.
Informace o aktuální verzi 29.0 pro rok 2024 naleznete zde.
Přehled novinek v nové verzi 19.2 pro rok 2014
1) Cézar Windows Manager = souběžná práce ve více otevřených oknech zároveň
Nová verze 19 přináší novou "revoluční" funkci, kterou jsme nazvali - Cézar Windows Manager. Cézar Windows Manager je plně integrovaný modul, který vám umožní jednoduchým a intuitivním způsobem souběžnou práci ve více otevřených oknech současně.
Tento nový plně integrovaný modul se zcela automaticky stará o vše co souvisí s provozem Cézara ve Windows - ať už v jednom nebo ve více otevřených oknech. Zajišťuje nejenom vzájemnou komunikaci mezi otevřenými okny a správné a přehledné umistňování otevíraných oken s Cézarem (podle vašeho nastavení) na ploše Windows, ale také má na starosti správné a bezproblémové sdílení a předávání editovaných dat mezi jednotlivými otevřenými okny. A to vše bez nutnosti měnit vaši nesíťovou licenci na síťovou nebo si k vaší stávající síťové verzi přikupovat další síťové uživatele.
Cézar Windows Manager = souběžná práce
ve více otevřených oknech zároveň
ve více otevřených oknech zároveň
Co tento nový modul konkrétně umožňuje?
Zkusíme si to přiblížit na několika příkladech z praxe
Příklad č. 1 - Souběžná práce v účetnictví a ve skladu
Jste účetní a při kontrole zaúčtování dokladů vystavených ve skladu se neustále přepínáte do skladového modulu a zpátky do účetnictví? S novou verzí se vám práce opravdu zásadně zjednodušší. Stačí si v jednom okně otevřít vaši Daňovou evidenci a do druhého okna si nechat otevřít Velkoobchodní sklad. Okna mohou být (podle vašeho přání) otevřena vedle sebe, pod sebou nebo přes sebe, přesně tak jak vám pro vaši práci a velikost a tvar vašeho displeje nejlépe vyhovovat.Od této nové verze již pro přeskočení do modulu Velkoobchodní sklad není nutné ukončovat rozdělanou práci v účetnictví a pak se k ní po ukončení skladu komplikovaně opět vracet. Nyní stačí do okna s Velkoobchodním skladem prostě kliknout myší nebo stisknout klávesu Alt s příslušným číslem okna, které vidíte v nadpisu každého otevřeného okna (nebo stisknout klávesu Alt+Tab) a příslušné okno se vám okamžitě přesune do popředí. Takto lze libovolně přepínat mezi více okny tam a zase zpátky...
Příklad č. 2 - Možnost souběžné práce v novém a starším účetním období - TIP!
Zvláště nyní na přelomu roku, po založení nových účetních období pro tento rok, je velmi aktuální i další možné využití práce ve více otevřených oknech najednou. Pokud totiž budete potřebovat získat jakékoliv informace nebo provést jakékoliv opravy nebo dotisky dokladů v některém z minulých účetních období, musíte v aktuálním účetním období ukončit svou rozpracovanou práci a nechat se přepnout do období minulého. Celá tato operace, kdy se program musí přehlásit z jedněch dat do druhých, načíst je a překontrolovat, může logicky nějaký čas trvat. Pak například provedete vyhledání a dotisk opisu požadovaného dokladu a opět se vracíte zpět do aktuálního období - a opět musíte čekat... S novou verzí již ne! S novou verzí si prostě na jednu klávesu otevřete nové okno s Cézarem a v něm se přepnete do potřebného období nebo potřebného jiné účetní jednotky. Okno necháte trvale otevřené a pouze se mezi oběma obdobími přepínáte. Na nic již není potřeba čekat, stejně tak již není potřeba ukončovat a znovu otevírat rozpracovanou práci. Prostě při první potřebě otevřete nové okno, přepnete se do předchozího období ... a pak se již jen přepínáte mezi oběma okny tam a zpět...Příklad č. 3 - Možnost souběžné práce na více dokladech současně
Jistě se vám již někdy stalo, že např. uprostřed zadávání dlouhého dokladu nebo např. bankovního výpisu nebo třeba při rozpracované kontrole účtování bylo potřeba neodkladně uskutečnit nějakou jinou - v tu chvíli - důležitější operaci. S novou verzí 19 již nemusíte zdlouhavě ukončovat zadávaný doklad a pak se k němu více či méně komplikovaně vracet. V nové verzi stačí jediné - stisknout jednu jedinou klávesu a během několika okamžiků se vám otevře další okno s Cézarem, ve kterém můžete ihned provést vámi požadovanou neodkladnou operaci. Po jejím dokončení pak stačí okno opět jednoduše zavřít nebo jej můžete nechat i nadále otevřené a v případě jakékoliv potřeby se mezi těmito okny volně přepínat.Samozřejmostí je, že nejste ve své práci omezeni pouze jen na dva současně otevřené doklady (resp. na dvě současně otevřená okna) - Cézar vám jich (podle momentální situace) dovolí současně otevřít 5 až 6, takže vašemu potenciálně zvýšenému výkonu by již nic nemělo stát v cestě... :)
Příklad č. 4 - Možnost otevřít a porovnávat více informačních funkcí najednou
Dalším jistě velmi zajímavým možným využitím souběžné práce ve více oknech zároveň je možnost nechat si otevřít více informačních funkcí nebo účetních sestav najednou a mít tak možnost snadno a přehledně porovnávat např. jednotlivé sestavy za různá období nebo sledovat v současně otevřených oknech to samé období z nejrůznějších úhlů pohledu v řadě informačních funkcích, které Cézar nabízí. Otevřená okna můžete mít na obrazovce rozmístněna tak, jak vám bude pro konkrétní účel nejlépe vyhovovat - mohou být vedle sebe, nebo pod sebou nebo v případě, že jich budete mít otevřen větší počet, se mohou na obrazovce nejrůznějším způsobem překrývat.Příklad č. 5 - Možnost souběžné práce ve více různých účetních jednotkách
Jste účetní firma a vedete v Cézarovi účetnictví pro své klienty? Nebo občas pracujete se zkušebními daty ve zkušební účetní jednotce? Opět ideální příležitost pro Cézar Windows Manager. Již se nemusíte zdlouhavě přepínat mezi účetními jednotkami tam a zpět. Stačí si pro každou účetní jednotku otevřít nové samostatné okno...Příklad č. 6 - Možnost souběžné práce ve více modulech současně
Stejně jako lze spouštět v dalších oknech ten samý modul, ve kterém právě pracujete, máte možnost si stejně snadno do nově otevřeného okna spustit i jakýkoliv jiný modul, který máte zakoupený. Máte tak například možnost si v jednom samostatném okně spustit modul Podvojné účetnictví, ve druhém okně modul Mzdy a personalistika a v dalším třeba Daňovou evidenci. Takto spuštěné moduly lze samozřejmě libovolně kombinovat přesně tak jak budete v konkrétní situaci potřebovat. Mezi otevřenými okny lze volně přecházet, v případě potřeby je mít otevřené vedle sebe nebo pracovat vždy jen v jednom maximalizovaném okně.Příklad č. 7 - Možnost využití plných informačních funkcí např. při zadávání dokladu
Jistě se vám již někdy stalo, že jste měli rozdělanou nějakou důležitou operaci (např. účtování bankovního výpisu, zadávání příkazu k úhradě, import dat ze skladu apod.) a zároveň jste potřebovali spustit nějakou informační funkci nebo sestavit nějakou účetní sestavu apod. Do této chvíle jste neměli příliš možností, jak tuto situaci nějak pohotově vyřešit. Nyní - s novou verzí - budete dost možná podobné situace naopak vyhledávat. Protože s novou verzí bude jakákoliv podobná "neřešitelná" situace hračkou... :)Příklad č. 8 - Čekání na zpracování déle trvajících rozsáhlých sestav a kontrol
Zpracováváte občas nějakou déle trvající rozsáhlou sestavu a zbytečně trávíte čas čekáním, až se sestavení vybrané informační funkce dokončí? Nyní již nemusíte neproduktivně čekat. Na jednu klávesu si necháte otevřít nové okno s Cézarem a můžete mezitím - než se vaše sestava dokončí - v programu provádět jakékoliv jiné potřebné úkony. Na obrazovce můžete zároveň sledovat, jak je zpracování požadované sestavy daleko a jakmile bude sestava dokončena, stačí se jednoduše přepnout do příslušného okna zpět.Příklad č. 9 - atd. atd.
Možností jak práci ve více oknech efektivně využít je opravdu nespočet. Záleží jen na vás... :)
Cézar Windows Manager - otázky a odpovědi
Jak tento nový modul vlastně funguje?- Cézar Windows Manager pracuje zcela skrytě a nepozorovaně a uživatele nikterak nezatěžuje ani neobtěžuje.
- Cézar Windows Manager automaticky zajišťuje otevírání nových oken ve Windows, jejich umisťování na plochu a přepínání mezi nimi.
- Cézar Windows Manager zároveň automaticky sleduje, zda pracujete v okně na ploše Windows nebo celoobrazovkově a přizpůsobuje tomu nabízené funkce.
- Cézar Windows Manager také plně automaticky zajišťuje vzájemnou komunikaci mezi otevřenými okny a sdílení a předávání editovaných dat mezi nimi.
- Cézar Windows Manager funguje stejně dobře na síti s mnoha desítkami připojených stanic, jako u jednouživatelských nesíťových instalací. Naopak by se dalo říci, že u menších instalací najde o to větší uplatnění, protože obsluze, která je s Cézarem "nucena" pracovat sama, může obrazně přidat několik párů rukou navíc...
Umí tento modul pracovat i v celoobrazovkovém režimu?
Ano. S novým modulem Cézar Windows Manager můžete i nadále pracovat v celoobrazovkovém režimu a přesto využívat veškeré výhody práce ve více souběžně otevřených oknech najednou. Mezi jednotlivými otevřenými (celoobrazovkovými) okny se lze stejně snadno přepínat buď přidržením klávesy Alt a stisknutím čísla konkrétního okna nebo výběrem konkrétního otevřeného okna ze seznamu nebo stiskem klávesy Alt+Tab, která přepíná mezi dvěma naposledy otevřenými okny.
Musí se za tento nový modul něco připlácet?
Ne. Cézar Windows Manager je nedílnou součástí nové verze 19. Je sice pravda, že původně byl tento - dlouho vyvíjený - modul plánovaný jako samostatný přídavný modul, ale nakonec jsme se rozhodli jej zaintegrovat přímo do této nové verze a poskytnout jej tak všem uživatelům, kteří si pořídí verzi 19, zcela zdarma.
2) Hlavní legislativní změny v novém roce 2014
S novým rokem 2014 vstoupila v platnost opět celá řada legislativních změn (celkově vstupuje k 1.1.2014 v platnost 41 novel zákonů!), které mají vliv na účetní, daňovou, mzdovou a letos také i obchodní oblast. Mezi největší legislativní změny - za posledních mnoho let - zcela jistě patří nový Občanský zákoník a Zákon o obchodních korporacích, které zcela rekodifikují občanské a obchodní právo a plně nahrazují dosud platný občanský a obchodní zákoník.
V návaznosti na tyto zásadní legislativní změny vydalo Ministerstvo financí také řadu souvisejících vyhlášek, které zohledňují příslušné změny zákonů a upravují řadu účetních a daňových postupů, metodik a nové terminologie - jedná se např. o úpravu správných účetních postupů a souvstažností apod..
Novelizací také prošla celá řada dalších zákonů a právních norem - jako například Zákon o daních z příjmů, Zákon o účetnictví nebo zcela nový Zákon o nabytí nemovitých věcí a Zákon o dani z nemovitých věcí.
3) Novela Zákona o účetnictví a s ní související změny účetních postupů
Novela zákona o účetnictví se zabývá především novými typy účetních jednotek bez právní osobnosti (dříve právní subjektivity), vymezení odpovědnosti za vedení účetnictví a vztahem povinného ověření účetní závěrky těchto účetních jednotek.
Novela Zákona o účetnictví reflektuje především změny v Občanském zákoníku a Zákonu o obchodních korporacích. Na novelu Zákona o účetnictví pak navazuje i prováděcí Vyhláška Ministerstva financí č. 500/2002 Sb..
Prováděcí vyhláška vymezuje například tyto změny:
- Změny v pojmosloví – např. nahrazení pojmu dividenda pojmem podíl na zisku, společnost a družstvo za pojem obchodní korporace, podnik za obchodní závod a celé řady dalších.
- Doplnění definice pozemku - je třeba vyloučit z pojmu „pozemek“ stavby, které se stávají součástí pozemku. Položka „pozemek“ již nebude obsahovat součásti pozemku odepisované a vykazované jako majetek nebo jeho části v položkách „B.II.2. Stavby“, „B.II.4. Pěstitelské celky trvalých porostů“ a „B.II.6. Jiný dlouhodobý hmotný majetek“.
- Za „jiný dlouhodobý hmotný majetek“ bez ohledu na výši ocenění se bude považovat také právo stavby jako dlouhodobý hmotný majetek, jestliže se nevykazuje jako součást ocenění v položce „B.II.2. Stavby“ nebo jako součást ocenění v rámci položky „C.I. Zásoby“. Stejně tak ostatní věcná práva k pozemku a stavbě, pokud se nevykazují jako součást ocenění položky „B.II.2. Stavby“ nebo jako součást ocenění v rámci položky „C.I. Zásoby“.
- V souladu se zákonem o obchodních korporacích nebude povinná tvorba rezervního fondu. Proto se pojem „Rezervní fondy, nedělitelný fond a ostatní fondy ze zisku nahrazuje pojmem „Fondy ze zisku“.
- Nově se technickým zhodnocením rozumí takové zásahy do majetku uvedeného do užívání, které mají za následek změnu jeho účelu nebo technických parametrů, nebo rozšíření vybavenosti nebo použitelnosti majetku, včetně nástaveb, přístaveb a stavebních úprav, pokud vynaložené náklady dosáhnou ocenění určeného účetní jednotkou pro vykazování jednotlivého dlouhodobého majetku v položkách „B.I. Dlouhodobý nehmotný majetek“ a „B.II.3. Samostatné hmotné movité věci a soubory hmotných movitých věcí“ nebo v případě majetku vykazovaného v položce „B.II.2. Stavby“ dosáhnou vynaložené náklady významné hodnoty ve vztahu k pořizovací ceně nebo reprodukční pořizovací ceně jednotlivé stavby. Náklady vynaloženými na technické zhodnocení je souhrn nákladů na dokončené zásahy do jednotlivého dlouhodobého majetku za účetní období.
- a další
4) Archiv informačních funkcí a sestav - možnost ukládání sestav do archivu
Nová verze 19 přináší další poměrně revoluční funkci, která se bude zcela jistě těšit velkému zájmu všech, kteří v Cézarovi často používají některé informační funkce. Od této nové verze 19 je totiž možné snadno a intuitivně ukládat jednotlivé vypočítané informační funkce a sestavy do tzv. centrálního archivu. Takto zaarchivované funkce je možné si pro pozdější snadnější identifikaci pojmenovat, případně přidat dalšími doplňkové informace. Cézar pak ke každé takto uložené sestavě automaticky přidá i veškeré další údaje, tak aby pak při jejím znovuotevření se sestava zobrazila přesně tak, jak jste ji při svém uložení opouštěli.
Jak již bylo v předchozím odstavci naznačeno, hlavním smyslem ukládání sestav do archivu je snadná možnost jejich znovuotevření a prohlížení přesně ve stejné pozici, jak jste je před tím opustili. Kromě toho, že bude tato funkce velmi hojně využívána k "zafixování" některých důležitých sestav, najde své příjemné uplatnění i v tom, že se každá i sebevětší sestava načte z archivu za pouhý zlomek času, než by trvalo její kompletní znovusestavení. Takže pokud často potřebujete mezi sebou například porovnávat nejrůznější sestavy nebo různá účetní období a pokaždé musíte čekat až se příslušné informační funkce sestaví, budete (zvláště v kombinaci s možností nechat si otevřít příslušné uložené sestavy ve více oknech vedle sebe) nadšeni. :)
Další nezanedbatelnou výhodou této nové funkce je nulové blokování ostatních uživatelů v síti - tj. stejně tak jako vy již nemusíte při otevření jakékoliv archivní sestavy na nikoho v síti čekat, až vám případně uvolní momentálně uzamčená data, ani vy nikomu jinému v síti tytéž data nijak neblokujete.
5) QR kódy na dokladech a emailech - rychlé úhrady, vizitky, odkazy na web...
Nová verze 19 přináší také podporu možnosti práce s tzv. QR kódy. Tento moderní, rychle se rozvíjející systém elektronické komunikace, je ve spojení s mobilním telefonem velmi zajímavým a praktickým pomocníkem, který si mezi uživateli po celém světě získává stále větší popularitu. Je-li totiž například doklad vybaven platebním QR kódem, pak již není potřeba při úhradě faktury vyplňovat žádné údaje o platbě. Pouhým sejmutím příslušného QR kódu, který všechny údaje již obsahuje sám v sobě, se všechny údaje sami předvyplní a pak již jen stačí platbu v elektronickém bankovnictví potvrdit.
Rovněž QR kódy typu vizitka umožňují držiteli dokladu po sejmutí, vás okamžitě telefonicky kontaktovat či si kontakt na vaší firmu nebo konkrétního vašeho pracovníka rovnou uložit do svého mobilního telefonu. QR kódy mohou samozřejmě obsahovat i jiné důležité údaje a informace, jako jsou třeba odkazy na vaše webové stránky, akční nabídky konkrétního zboží či odkazy na váš e-shop apod..
6) Skonto za včasnou úhradu = zlepšení platební disciplíny vašich zákazníků
V dnešní době je stále těžší "motivovat" dlužníky k tomu, aby své závazky hradily včas. Proč tedy tuto motivaci zákazníků nevzít doslova? Nová verze 19 vám v tomto duchu nabízí zcela nové možnosti. Nově je možné vašim odběratelům individuálně nabízet tzv. "skonto za včasnou úhradu".
Na vámi vystavovaných fakturách se totiž od nové verze 19 může objevovat informace o slevě jež bude dodatečně zákazníkovi poskytnuta při včasné či předčasné úhradě faktury. Konkrétní informace na faktuře tedy může znít například takto: "Bude-li nám úhrada této faktury připsána na náš účet do 10 dnů ode dne jejího vystavení (tj. do 20.1.2014), poskytneme vám dodatečnou slevu ve výši 2% z celkové fakturované částky. Částku slevy vám zašleme formou opravného daňového dokladu nejpozději do 15 dnů od dne úhrady.".
Zapnutím této funkce a nastavením příslušných parametrů však možnosti systému Cézar zdaleka nekončí. Systém Cézar totiž dokáže dle došlých plateb sám vyhodnotit, zda odběratel s aktivovanou možností skonta tuto podmínku (a u kterých konrétních faktur) splnil, a automaticky platné skonto k vyplacení spočítat a stejně tak automaticky vystavit i příslušné opravné daňové doklady na jejichž základě pak bude příslušné skonto buď proplaceno nebo započteno s některou již dříve vystavenou dlužnou fakturou nebo případně s fakturou, kterou budete zákazníkovi vystavovat na základě již existující objednávky.
V programu lze také u každého odběratele zvlášť snadno individuálně určit, zda se konkrétnímu odběrateli dodatečné skonto za včasnou úhradu má nebo nemá nabízet a také lze v případě potřeby u každého odběratele zvlášť zadat, v jaké výši a v jakém termínu se má dodatečné skonto za včasnou úhradu na fakturách zákazníkovi nabízet a v případě včasné úhrady i samozřejmě proplácet.
Systém dodatečného skonta za včasnou platbu je tedy snadný, rychlý a v podstatě bezpracný nástroj, který pomůže vaše zákazníky přesvědčit, že platba včas se opravdu vyplatí, a vaší firmě tak pomůže snížit objem pohledávek po splatnosti a zlepšit tak i vaše celkové firemní cash-flow.
7) Nastavitelné tisky dokladů v cizích jazycích
Nová verze 19 přináší (po vzoru obchodních modulů) možnost tisku dokladů a důležitých sestav v cizích jazycích. Cizí jazyky jsou obsaženy ve volně uživatelsky definovatelných slovnících, které překládají všechny texty a popisy, které se na dokladech vyskytují. S programem jsou standardně dodávány český, slovenský, anglický, francouzský, německý, španělský a polský překladový slovník.
Jednotlivé slovníky je možno libovolně upravovat, nebo si např. vytvářet jejich kopie, a tím volně měnit libovolné popisy a texty. Stejně tak si lze snadno vytvořit slovníky zcela nové. V kombinaci s novou možností mít předdefinováno více formulářů faktur, si můžete snadno nadefinovat formuláře, které jsou určeny pro zahraniční odběratele a doklady se tak nyní mohou tisknout v jejich příslušném jazyce.
8) Více formulářů faktur - volně nastavitelné pro jednotlivé odběratele
Nová verze umožňuje si volně nadefinovat více formulářů vydaných faktur. Každý definovaný formulář může mít, kromě svého originálního vzhledu a obsahu, nastavený i jazyk, ve kterém se má příslušná faktura vytisknout. Mezi takto předdefinovanými formuláři pak lze před tiskem faktury jednoduše vybírat nebo si na kartu jednotlivých odběratelů můžete přednastavit, který formulář se má při tisku faktury příslušnému odběrateli zvolit...
9) Možnost tisku razítka nebo razítka s podpisem i na interní a výdajové PD
Nová verze 19 rozšiřuje i možnosti, na které doklady si lze nechat tisknout vaše razítko nebo razítko i s vaším naskenovaným podpisem. Ve stávající verzi bylo možné tisknout razítko na fakturách, příjmových pokladních dokladech, upomínkách a vzájemných zápočtech. Nyní se tato možnost objevuje i u výdajových pokladních dokladů a u interních dokladů.
Kromě toho je možné na tyto doklady také tisknout logo firmy nebo nastavovat tisk dalších grafických prvků, tak jako u faktur nebo příjmových pokladních dokladů.
10) Definovatelné obchodní podmínky na kartách odběratelů
Na kartě každého odběratele lze od nové verze individuálně přednastavovat tzv. Obchodní podmínky. V Obchodních podmínkách lze nyní u jednotlivých odběratelů zadávat - individuální splatnost faktur, individuální parametry pro nabízení a uplatňování skonta za včasnou úhradu, formulář vydané faktury a také bankovní účet, na který má odběratel provádět úhrady faktur.
Dále lze v obchodních podmínkách u jednotlivých odběratelů nastavit jiný fakturační subjekt, takže pokud potřebujete, aby se při vystavení faktury konkrétnímu odběrateli faktura vždy vystavovala jinému fakturačnímu subjektu (jiné firmě), stačí na kartě tohoto příslušného odběratele v Obchodních podmínkách vybrat tuto volbu a zbytek již Cézar zařídí sám. Odběratel pak bude na těchto dokladech automaticky zařazen jako konečný příjemce.
11) Nově nastavitelné vlastnosti účetních jednotek
Nová verze 19 také přináší několik dalších zajímavých vlastností, které si můžete nastavit u každé vaší účetní jednotky. Pokud v účetnictví vedete více účetních jednotek nebo např. používáte některou účetní jednotku jako zkušební apod., pak jistě oceníte možnost zadat si ke každé účetní jednotce barevné zvýraznění, které vám pomůže jednotlivé účetní jednotky mezi sebou lépe odlišit.
Další zajímavou novinkou je možnost ochránit si přístup ke konkrétní účetní jednotce speciálním heslem. Toto heslo je pak vždy vyžadováno při pokusu otevřít příslušnou účetní jednotku. Bez zadání tohoto hesla není možné s konkrétní účetní jednotkou vůbec pracovat - tj. ani data účetní jednotky prohlížet.
V neposlední řadě lze u účetní jednotky nastavit celkový zákaz editace - tj. že je konkrétní jednotka určena pouze pro čtení a nesmí se v ní (až do případného odvolání zákazu) provádět žádné opravy nebo mazání nebo přidávání jakýchkoliv nových zápisů. Tento zákaz lze samozřejmě (při znalosti managerského hesla k programu) kdykoliv opět odvolat.
12) DPH od 1. ledna 2014 již jen elektronicky!
Od 1. ledna 2014 budou všichni plátci DPH povinně podávat svá daňová přiznání, dodatečná daňová přiznání, souhrnná hlášení a formuláře přenesené daňové povinnosti včetně příloh již pouze elektronicky. Stejným způsobem bude povinnost podávat i Přihlášku k registraci plátce DPH a Oznámení o změně registračních údajů u plátce DPH. Povinnost podávat daňová přiznání elektronicky se týká i subjektů, kterým v daném období nevznikla daňová povinnost - tj. těch, kteří podávají nulové daňové přiznání.
Výjimku budou ze zákona tvořit pouze plátci DPH, které jsou fyzickými osobami a jejichž obrat za nejvýše dvanáct bezprostředně předcházejících po sobě jdoucích kalendářních měsíců nepřesáhne šest milionů korun a zároveň nemají tuto povinnost stanovenou zákonem. Jedině tito plátci si budou moci vybrat, zda budou (s výjimkou souhrnných hlášení a přenesené daňové povinnosti) chtít se svým správcem daně komunikovat také elektronicky nebo v papírové podobě poštou nebo osobně.
Pokud dojde u fyzické osoby k překročení výše uvedeného obratu, automaticky jí vzniká povinnost podávat daňová přiznání za zdaňovací období následující po zdaňovacím období, v němž došlo k překročení obratu a trvá nejméně po dobu šesti kalendářních měsíců, elektronicky.
Většina daňových subjektů tedy bude od 1. ledna 2014 povinna podávat své přiznání a hlášení elektronicky buď prostřednictvím svých datových schránek nebo přes daňový portál finanční správy (EPO) pomocí zaručeného elektronického podpisu.
13) Nové tiskopisy Přiznání DPH platné pro rok 2014
Pro rok 2014 byl vydán i zcela nový (tištěný i elektronický) formulář Přiznání k DPH (vzor č. 19) a elektronické formuláře Souhrnného hlášení a Přenesené daňové povinnosti 2014.
Nové formuláře je tak povinnost použít již pro první zdaňovací období tohoto roku (tj. za leden 2014 resp. za první čtvrtletí 2014).
14-26) Přehled dalších vylepšení
Změny v údajích na kartách:
- Na karty odběratelů a dodavatelů přidán další volný údaj, který lze volně pojmenovat a používat dle vašich individuálních potřeb.
Přehled dalších novinek a aktualizovaných funkcí:
- Na vydané faktury v cizích měnách je nově možné tisknout i kurz.
- Nové zdokonalené kontroly účtování.
- Přehled daňových povinností a aktuální daňový kalendář platný pro rok 2014.
- Nové a aktualizované daňové kalkulačky platné pro rok 2014.
- Odkazy na nové elektronické nebo tisknutelné daňové formuláře pro daň z příjmů fyzických a pravnických osob, silniční daň atp. za rok 2013.
- A další desítky větších či menších vylepšení zvyšujících rychlost a komfort ovládání programu...
Informace o aktuální verzi 29.0 pro rok 2024 naleznete zde
Potřebujete poradit ?
Pokud potřebujete jakékoli doplňující informace, poradit s výběrem programu nebo třeba vypracovat kalkulaci, neváhejte se obrátit na naší
info linku +420 222 718 812 nebo využijte níže uvedené formuláře a my vás budeme rádi obratem kontaktovat.
Formulář pro odeslání dotazu
Potřebujete s výběrem poradit? - Klikněte a my vám zavoláme! :)
Formulář pro odeslání dotazu
Potřebujete s výběrem poradit? - Klikněte a my vám zavoláme! :)