s revoluční funkcí pro souběžnou práci ve více oknech současně
Novou verzi systému CÉZAR G1 20.2 jsme naučili pohodlně pracovat také pod novým operačním systémem Windows 10 (32 bit). Nyní máme plnou podporu pro fungování na nových počítačích. Cézar Windows Manager, který je součástí každé nové licence, spolupracuje i s tímto novým operačním systémem tak, jak jste na to zvyklí z předchozích verzí. Opět lze využít otevírání více oken, pracovat současně ve více evidencích a mít tak větší přehled o svojí práci.
- Více řádek na obrazovce! :)
- Upomínky v cizích měnách
- Importy příkazů v cizích měnách
- Vylepšené prohlížení účtů
- Načítání finančních úřadů z internetu
- Vyřešení chyby v ARES
Informace o aktuální verzi 29.0 pro rok 2024 naleznete zde.
Přehled novinek v nové verzi 20.2 pro rok 2015
Do nové verze 20.2 byly přidány i 2 nové textové módy. Původní módy čítající 25 a 50 řádků, byly obohaceny o 28 a 43 řádek, z čehož 28 řádkový mód je nyní nastaven jako výchozí. Výhodou této novinky je, že se nyní na obrazovku vejde ještě o něco více zobrazovaných informací - a to jak v jednotlivých seznamech, tak např. při editaci dokladů apod. Další nemalou výhodou je i lepší optimalizace využití plochy vašeho monitoru, tedy lepší (téměř celoobrazovkové) využití obrazovky v okenním rezimu ve Windows.
Při prodlení s platbou vašich zahraničních partnerů lze nyní nově, pro doklady vystavené v cizí měně, vystavit upomínky v patřičné měně. Na takové upomínky či pokusy o smír automaticky vytisknou spolu s číslem vašeho účtu také IBAN a BIC vaší banky.
Na upomínky ke každé dlužné faktuře se také od nové verze ke každé dlužné faktuře tisknou i počty dnů aktuálního prodlení platby.
Již není nutné složitě dohledávat druhé "elektronické" číslo finančního úřadu a zadávat jej buď přímo do EPO nebo místo skutečného čísla Finančního úřadu do údajů odesílatele v Cézarovi. Cézar nyní zcela sám prohledá internetový registr finančních úřadů a elektronické číslo finančního úřadu dohledá a doplní jej do elektronického formuláře za vás (např. finanční úřad pro Hlavni město Praha má číslo 2000, ale do elektronického XML formuláře bylo potřeba zadávat jeho "elektronické" číslo, které je 451). Stejně tak umí nová verze sama dohledávat i názvy Finančních úřadů a názvy Územních pracovišť FU.
Jistě jste si již i sami všimli, že u některých nově zaregistrovaných firem je v registru ARES uvedena buď nesprávná adresa nebo je adresa (nesprávně resp. nestandardně) uložena na jiném místě. Nová verze 20.2 umí tuto chybu rozpoznat a adresu firmy pak automaticky načítá z jiných zdrojů.
Nově se také, pro informaci, z ARESu načítá i datum vzniku firmy (dodavatelů a odběratelů).
Nově se lze z funkce prohlížení účtů přesunout na konkrétní zápis do deníku a pokud máte v prohlížení účtů označené některé záznamy, pak toto označení lze přenést také přímo na příslušné zápisy do účetního deníku a s takto označenými zápisy pak lze dále pracovat - tj. tisknout, exportovat nebo třeba hromadně opravovat apod.
Nová verze 20.2 umožňuje nově v přístupových právech jednotlivým zaměstnancům nebo skupinám zaměstnanců, nastavovat různá časové omezení na hodnotící a informační funkce. Je možné informační funkce jednotlivým pracovníkům jednoduše zcela povolit nebo zakázat, ale i časově omezit na jen dnešní den, jen aktuální týden, jen aktuální a minulý týden, jen aktuální měsíc, jen aktuální a minulý měsíc, jen aktuální čtvrtletí, jen aktuální a minulé čtvrtletí nebo jen aktuální rok. Tedy je možné, že řadový pracovník z důvodu kontroly své práce bude mít povoleny informační a hodnotící funkce jen pro aktuální den, zatímco jeho nadřízenému povolíte i aktuální měsíc, a člověku, co pracuje např. se plátkovými kalendáři např. aktuální a minulý měsíc. Je tedy možné nově povolit řadovým pracovníkům vstup do informačních funkcí časově omezených tak, aby jim pomáhali v práci, ale aby se "zbytečně nerozptilovali" jinými obdobími jež je nemají co zajímat resp. aby neměli přístup k celkovým firemním datům třeba za celou historii firmy.
Pro komunikaci s bankou pomocí homebankingu můžete využít nové možnosti importování bankovních výpisů v cizích měnách. Při importu bankovních výpisů jak tuzemských tak i zahraničních pracuje dokonalejší vyhledávání párovaných faktur dle částí čísel faktur nebo variabilních symbolů.
Pokud potřebujete svému obchodnímu partnerovi čas od času zaslat nějakou sestavu nebo výstup, pak jistě uvítáte novou funkci, která se při odesílání sestavy (která patří k příslušnému odb+erateli nebo dodavateli) e-mailem, zept=a, zda chcete sestavu odeslat na e-mailovou adresu zadanou u odběratele/dodavatele - podobně, jako se program dotazuje při odesílání dokladů.
Takto lze odesílat např. rozpisy nebo saldokonta úhrad faktur, přehledy dlužných nebo naopak uhrazených faktur, přehledy uskutecněných prodejů, prodaného nebo nakoupeného zboží apod. apod.
Nyní máte možnost v Komunikačním manageru exportovat také seznam kontaktních osob odběratelů a dodavatelů.
Možnost exportovat celé textové poznámky a upozorňovací texty (dosud bylo možné exportovat jen každý řádek zvlášť).
V přístupových právech lze zcela omezit přístup k jednotlivým účetním evidencím, stejně jako je tomu ve skladových modulech.
Ruční i automatizované vyhledávání a filtrování evidencí i dle dalších nových datumových údajů - příští rok a předminulý den/týden/měsíc/rok. | |
Dokonalejší práce se zahraničními odběrateli a dodavateli včetně automatické identifikace státu, rozlišování na odběratele/dodavatele z EU a mimo EU a nová kontrola zadaného DIČ u plátců DPH atd. | |
Nová verze přináší až desetinásobné zrychlení při ukládání a odesílání e-mailů a SMS zpráv. E-maily tedy odchází prakticky okamžitě, bez jakékoli prodlevy. | |
+ Desítky dalších menších, ale zajímavých změn zvyšujích výkon a přehlednost programu... |
Potřebujete poradit ?
Formulář pro odeslání dotazu
Potřebujete s výběrem poradit? - Klikněte a my vám zavoláme! :)