
DAŇOVÁ EVIDENCE 13.1 pro rok 2009
s internet managerem
Na této stránce naleznete podrobný popis novinek a vylepšení, které přináší nová verze 13.1 pro rok 2009.
Nové verze Podvojného účetnictví a Daňové evidence jsou v distribuci od 16.1.2009.
s internet managerem
Informace o aktuální verzi 30.0 pro rok 2025 naleznete zde.

Přehled novinek ve verzi 13.1 pro rok 2009
1) Příval legislativních změn v novém roce 2009
S novým rokem 2009 došlo k celé řadě významných legislativních změn, které mají vliv na účetní, daňovou a mzdovou oblast. Významnou novelizací prošel např. Zákon o DPH, Zákon o daních z příjmů, Zákon o účetnictví, Zákon o nemocenském pojištění, Zákon o zdravotním pojištění, Zákon o dani dědické, darovací a převodu z nemovitosti. Nová verze 13.1 na tyto legislativní změny reaguje a umožňuje jejich snadné aplikování do praxe.
2) Nový tiskopis Přiznání DPH pro rok 2009


Nová verze také obsahuje všechny legislativní změny, které vycházející z novely Zákona o DPH.
3) INTERNET MANAGER = propojení Cézara s internetem
Tento nový, plně integrovaný modul, který je distribuován společně s novou verzí 13.1, dává informacím uloženým v programu Cézar zcela nový rozměr. Pomocí jednoduché kombinace kláves Alt+F2 vám umožní prakticky z jakékoli evidence v programu Cézar se okamžitě přesunout na Internet a zobrazit vybrané informace k položce na níž se v Cézarovi právě nacházíte.

Vyhledávání informací o obchodních partnerech
Cézar tak za vás, na jediné kliknutí, na internetu vyhledá vyčerpávající informace o vašich obchodních partnerech. Cézar umí zobrazit nejenom www stránky, které máte zadané na jejich kartě, ale i dohledat firmu ve všech veřejných rejstřících a registrech, zkontrolovat, zda je skutečně plátcem DPH (u tuzemských i zahraničních subjektů), zobrazit kompletní historii firmy od jejího založení až po současnost a prověřit, zda není firma evidována v insolvenčním rejstříku nebo registru dlužníků či úpadců. Pokud budete potřebovat, vyhledá vám Internet manager kontakty v telefonním seznamu, prohledá celý internet a zobrazí o firmě veškeré publikované informace nebo zobrazí adresy firmy na mapě nebo dokonce naplánuje a zobrazí trasu.
Vyhledávání informací o kontaktních osobách
Internet manager umí také vyhledávat, které kontaktní osoby (zadané na kartě odběratele nebo dodavatele) jsou v tzv. Registru veřejných osob, zaevidované jako společníci nebo zástupci statutárních orgánů firem (jednatelé, prokuristi, členové představenstev a dozorčích rad, členové družstev apod.). Po prohledání se zobrazí přehledný seznam všech nalezených firem (aktivních i již neexistujících). U každé firmy je zobrazena funkce, kterou kontaktní osoba vykonává nebo v minulosti vykonávala.
Internet manager umí:
- Zobrazit www stránky zadané na kartě odběratele, dodavatele, výrobce, přepravce apod.
- Dohledat (dle IČA nebo názvu) a zobrazit jakoukoliv firmu v Registru ARES (centrální registr Ministerstva financí).
- Prohledávat a zobrazovat výpisy z Obchodního a Živnostenského rejstříku.
- Zobrazovat kompletní historii firmy od jejího založení až po současnost.
- Dohledávat v Registru veřejných osob společníky a zástupce statutárních orgánů firem.
- Prověřit, zda a od kdy je firma plátcem DPH (v tuzemsku nebo v Evropské unii).
- Prohledávat Insolvenční rejstřík, Registr úpadců nebo zda není firma v konkurzu nebo v likvidaci.
- Prohledávat centrální Registr dlužníků CERD.
- Vyhledat veškeré publikované údaje o firmě na Internetu (seznam.cz).
- Vyhledat telefonní kontakty ve veřejném telefonním seznamu (Zlaté a Bílé stránky).
- Najít adresu firmy na mapě a mapu zobrazit (lze zobrazit detailní adresu nebo, pokud se chcete jen zorientovat, celkový náhled na danou lokalitu - např. Jihlavský kraj).
- Automaticky naplánovat a zobrazit trasu z vaší firmy na adresu vašeho obchodního partnera. Naplánovanou trasu lze zobrazit i včetně aktuálních dopravních informací, jako jsou dopravní nehody, objížďky nebo hustota provozu na vyhledané trase /zdroj ÚAMK/. Itinerář trasy lze vyexportovat do vašeho navigačního systému.
Několik příkladů z praxe:
Tímto způsobem lze okamžitě zjistit důležité obchodní, právní i geografické informace o obchodních partnerech, na jejichž základě máte možnost se okamžitě rozhodnout například:
- zda novému zákazníkovi prodáte zboží na fakturu nebo bude lépe, pokud zaplatí hotově
- prověřit, zda je zahraniční odběratel opravdu (již dnes!) plátcem DPH, aby se správně vyúčtovalo DPH
- prověřit, zda nadiktované IČO opravdu existuje nebo při jeho zapsání došlo k chybě
- dohledat přesný název a adresu odběratele dle obchodního rejstříku, aby se nemusela faktura několikrát předělávat a tím byla (leckdy účelově) oddalována platba
- zjistit, zda dodavatel nemá ještě jiné telefonní číslo, když se na to co máte nemůžete dovolat
- nechat si (pro účely plánování zavážky zboží) zobrazit zákazníkovu adresu s případným naplánováním trasy
- prověřit, zda je zástupce obchodního partnera skutečně oprávněn za firmu uzavírat smlouvy
- získat a upřesnit si veškeré důležité informace o odběrateli či dodavateli aniž byste si je museli nechávat diktovat při objednávce, příjmu či prodeji
- okamžitě zjistit souřadnice GPS pro jednoduché naplánování trasy v navigaci
- atd. atd.

4) On-line načítání a aktualizace údajů o odběratelích a dodavatelích z rejstříku
Cézar nyní vyplňuje údaje o nových obchodních partnerech sám. A vždy správně! :)

Již žádné nepřesné nebo neúplné názvy firem vašich odběratelů na dokladech
Pokud se vám občas stávalo, že vám zákazník nadiktoval nepřesný nebo neúplný název své firmy, pak jistě v nové verzi oceníte možnost nechat si na kartu obchodního partnera automaticky vložit jeho aktuálně platný název...
Aktualizace údajů na kartách obchodních partnerů dle údajů v rejstříku
V nové verzi nyní můžete i stejně snadno kontrolovat nebo přímo aktualizovat správnost údajů zadaných na kartách jednotlivých odběratelů a dodavatelů . Stačí na otevřené kartě obchodního partnera stisknout Alt+F3 a Cézar během okamžiku dohledá a zobrazí aktuální platné údaje z rejstříku firem a nabídne i jejich přenesení do karty.
5) Novinky v zálohování a obnovování dat
Nová verze 13.1 přináší i velké změny v oblasti zálohování a obnovování dat. Tyto změny se týkají především zvýšení bezpečnosti při manipulaci s daty, možnosti uložení zálohy najednou na více míst v počítačové síti či na internetový server a bezpečného obnovení zálohy.
Mezi nové vylepšené funkce patří:
- Zálohování a obnova zálohy nově podléhá přístupovým právům. Tudíž je možné přesně určit, kdo a kdy z obsluhujícího personálu má k zálohovacím funkcím přístup.
- Zálohové funkce jsou od verze 13.1 podrobně zaznamenávány do protokolu operací, včetně osoby a stanice na níž byly provedeny. Je možné tedy snadno zkontrolovat kdo a kdy zálohu či obnovu provedl (či se pokusil provést) a kdo s daty manipuloval.
- Při zálohování program nově nabízí k záloze aktuální data v nichž právě pracujete. Odpadá tedy nutnost hledat k záloze ta správná data a snižuje se možnost omylu obsluhy při zálohování.
- Pro uložení zálohy dat je možné vybrat jakoukoli dostupnou diskovou jednotku z místních i síťových disků. Tak máte možnost určit pro zálohu i jiný pevný disk než ten, na kterém je Cézar umístěn a v případě havárie celého disku je pro zálohu kam sáhnout.
- Při obnově zálohy, nově Cézar nejprve pořídí bezpečnostní kopii stávajících dat a teprve poté provede rozbalení zálohy. Tím získáte jistotu, že i po obnově chybné, prázdné či poškozené zálohy, nehrozí nevratná ztráta vašich dat.
- Pokud si v novém nastavení zálohování, přednastavíte vaše šifrovací heslo, budou provedené zálohy tímto heslem automaticky zašifrovány*. Výhodou je nejenom to, že nemusíte šifrovací heslo při každé záloze opakovaně zadávat, ale i to, že ostatní zaměstnanci můžou provádět zálohování bez znalosti tohoto hesla.
* šifrování záloh provádí přídavný modul Šifrátor
6) Podpora extra dlouhých názvů odběratelů při tisku faktur
Stává se vám, že se některé extra dlouhé názvy vašich odběratelů nevejdou na daňové doklady? V nové verzi 13.1, která nyní podporuje až 130 znakové názvy odběratelů, by tento problém již měl být navždy minulostí...
7) Odesílání připomínání splatnosti zatím neuhrazených faktur
Nová funkce "Připomínání splatnosti zatím neuhrazených faktur" je jemný preventivní nástroj, který může výrazně přispět k vylepšení platební morálky vašich zákazníků a tím i ke zlepšení vašeho cash-flow. Jedná se o jakousi jemnou "předehru" před případným upomínáním nebo vymáháním pohledávek. Tato nová funkce dokáže upozornit vaše zákazníky, že vaše zatím neuhrazená faktura byla právě v těchto dnech splatná a poslat jim opis této faktury, pro případ, že ji "omylem někam založili". Nejedná se tedy ještě o upomínku, ale pouze o jemné připomenutí.
Je možné nastavit jak dlouho po datu splatnosti se má připomínka zasílat, kterým odběratelům a na faktury od jaké částky a zda se mají připomínat i penalizační faktury. Pak jen stačí zadat jak často rozesílání připomenutí splatnosti spouštět a (pokud si zapnete automatické rozesílání) Cézar vše sám vygeneruje a předá modulu Mail manager k odeslání. Touto funkcí může být (i dle našich osobních zkušeností) výrazně zvýšena platební morálka některých zákazníků a zároveň ušetřena práce pracovníkům, kteří mají hlídání plateb na starosti.
8) Průběžné vyhledávání i v hlavních evidencích
Předchozí verze 12 přinesla hojně užívanou novinku tzv. průběžné vyhledávání, které dokáže bleskově doslova na několik úderů do klávesnice dohledat odběratele, doklady nebo třeba účetní akce. Stačí tak např. při výběru odběratele na fakturu zadat část jeho názvu a program už vám průběžně nabízí odběratele, kteří odpovídají zadaným znakům a postupně podle dalších zadaných znaků průběžně zpřesňuje výběr.
Verze 13.1 tuto funkci přenesla i do dalších částí programu Cézar. Od nové verze je již možné průběžně vyhledávat (po stisknutí kláves Alt+F7) i ve všech hlavních evidencích. Pokud v nové verzi potřebujete co nejrychleji vyhledat například fakturu vystavenou konkrétnímu odběrateli, stačí stisknout Alt+F7 a poté zadat několik písmen z názvu příslušného odběratele a průběžné vyhledávání vám obratem předloží seznam jeho faktur. Ta samá funkce se dá velmi dobře použít i ve všech ostatních evidencích např. pro bleskové vyhledání odběratele v seznamu odběratelů, účetního zápisu (dle čísla řádku nebo třeba textu) v účetním deníku apod. Stejná klávesová zkratka Alt+F7 je použitelná i ve všech informačních funkcích a v mnoha dalších sestavách.
9-14) Seznam dalších novinek a vylepšení
- Aktualizovaný import dokladů ze skladu do účetnictví může nově přenášet a účtovat i pokladní doklady v cizích měnách.
- Rozšíření SWIFT kódu (BIC) vaší banky v nastavení udajů o vaší firmě z 10 na 12 míst (pobočky některých bank mohou mít až 12-ti místné SWIFT kódy).
- Možnost tisknout IBAN vašeho běžného účtu i na všechny vystavené tuzemské faktury.
- Z knihy Pohledávek a Saldokonta za odběratele (KI) lze přímo tisknout nebo odesílat e-mailem opisy faktur.
- Upomínky a penalizační faktury lze od verze 13.1 vystavovat buď všem odběratelům s fakturami po splatnosti nebo jen vybrané skupině odběratelů dle vámi zadaného filtru.
- Síťové verze - při čekání na uvolnění dat se nyní zobrazuje i jméno osoby a stanice, ktera vás "blokuje" (včetně popisu právě prováděné operace).
- a další
Informace o aktuální verzi 30.0 pro rok 2025 naleznete zde

Potřebujete poradit ?
Pokud potřebujete jakékoli doplňující informace, poradit s výběrem programu nebo třeba vypracovat kalkulaci, neváhejte se obrátit na naší
info linku +420 222 718 812 nebo využijte níže uvedené formuláře a my vás budeme rádi obratem kontaktovat.
Formulář pro odeslání dotazu
Potřebujete s výběrem poradit? - Klikněte a my vám zavoláme! :)

