![](images/ikony/kom_man.png)
Informace o nové verzi modulu
CÉZAR® : KOMUNIKAČNÍ MANAGER s automatem
CÉZAR® : KOMUNIKAČNÍ MANAGER s automatem
Nejnovější verze Komunikačního managera byla obohacena o více než 14 nových funkcí,
z nichž nejvýznamnější jsou především plně automatizovatelné exporty a importy, automatická komunikace s internetem a exporty dat přímo do Excelu.
Základní informace o modulu Komunikační manager se můžete dočíst na této stránce.
Přejít na objednávkový formulář
Základní informace o modulu Komunikační manager se můžete dočíst na této stránce.
Propojte Cézara se svým e-shopem
Synchronizujte data mezi pobočkami nebo pracovníky v terénu
Nechte Cézara komunikovat s vašimi terminály ve skladu
Synchronizujte data mezi pobočkami nebo pracovníky v terénu
Nechte Cézara komunikovat s vašimi terminály ve skladu
![](images/izs2.png)
Přehled funkcí nového Komunikačního managera
1) Automatizovatelné spouštění exportů a importů dat
![](images/definice importu.jpg)
![](images/historie provedenych uloh2.jpg)
![](images/nastaveni automatu.jpg)
Upřesňující poznámka: O těchto a dalších automatizovatelných funkcích programu (jejichž počet se s každou novější verzí rozšiřuje a nadále bude rozšiřovat) se můžete dočíst na této stránce.
Příklady možného použití automatických exportů a importů:
• pravidelná automatická komunikace s internetovým obchodem - odesílání seznamu zboží s cenami a aktuálními stavy na skladě a seznamu odběratelů do vašeho internetového obchodu a automatické stahování a import objednávek
(možný interval provádění: např. denně každých 10 minut)
• odesílání aktuální zálohy dat z poboček nebo prodejen do centrály (e-mailem nebo uložením na vaše firemní www stránky)
(možný interval provádění: např. každý pracovní den v nočních hodinách)
• automatická aktualizace ceníků a údajů o zboží, odběratelů, sortimentů, výrobců apod. na pobočkách
(možný interval provádění: např. denně v nočních hodinách)
• pravidelné automatické generování a odesílání různých měsíčních, týdeních, čtvrtletních nebo jiných výkazů a sestav
(možný interval provádění: např. každý 1.den v měsíci za předchozí měsíc)
• automatické sledování např. chybových operací v síti, nebo podezřelých a zakázaných transakcí v programu a jejich automatické přeposílání vybranému pracovníkovi např. e-mailem do Excelu
(možný interval provádění: např. každý den po skončení pracovní doby)
• automatický import ambulantních prodejů a objednávek
(možný interval provádění: např. každou hodinu)
• automatické (hromadné) rozesílání připravených e-mailů (s Mail managerem)
(možný interval provádění: např. každý měsíc)
• atd.
2) Automatická komunikace s internetem (automatické stahování a odesílání souborů z/na internetové FTP/HTTP servery - např. vaše internetové stránky)
![](images/http server.jpg)
Odesílání a stahování dat z internetu lze i velmi dobře používat pro automatizované předávání dat mezi různými pracovišti nebo mezi centrálou a pobočkami resp. mezi pobočkami navzájem. Výhodou proti zasílání dat e-mailem je výrazně menší velikost zasílaných dat (data zaslaná e-mailem jsou až o 50% větší), možnost uložená data bezproblémově a automaticky stahovat a importovat (z e-mailu je nutné přílohu nejdříve ručně uložit na disk) a v neposlední řadě i možnost stahovat data z více míst najednou.
Stahovat nebo odesílat data na internet lze nově například v těchto funkcích:
• Komunikační manager - manuální i automatické exporty a importy dat
• F5 - Tisk do souboru s možností odeslat soubor na váš vybraný internetový server
• výdejka na disk, kterou lze v nové verzi kromě možnosti odeslání e-mailem, uložit i na váš internetový server, odkud si jí může automaticky stáhnout např. vaše pobočka
• ceník vygenerovaný modulem Ceníková a objednávková komunikace se zákazníkem lze kromě uložení na disk/disketu/CD nebo odeslání e-mailem i automaticky odesílat např. na vaše www stránky
• atd.
3) Tisky a exporty přímo do Excelu
![](images/protokol-oper.jpg)
Výhodou tohoto nového formátu je především:
• bezproblémové zobrazování v Excelu (formát DBF /např. zobrazování datumů/ nefunguje v posledních verzích Excelu spolehlivě)
• texty jsou (narozdíl od formátu DBF) v tabulce lépe a čitelněji uspořádány - jsou správně zarovnány a mají správně nastavenou šířku sloupců
• tabulka má plnohodnotné nezkrácené nadpisy jednotlivých sloupců
4) Možnost importovat do Cézara textové poznámky a upozorňovací texty
Nová verze Komunikačního managera nyní umožňuje nejenom exporty, ale i importy textových poznámek a upozorňovacích textů (u zboží, odběratelů a dodavatelů).
5) Exporty a importy celých evidencí (např. pro předávání dat mezi pobočkami)
![](images/export evidenci.jpg)
Přehled evidencí a nastavení, které lze nově exportovat a importovat:
• podsklady, sortimenty, výrobci, odběratelské skupiny, regiony, dealeři, rozvozci, rozvozové trasy, cenové skupiny, skupiny položkových slev, obchodní akce, typy účetních případů
• definice složení výrobků/sad/kompletů, definice připojených položek, vratné obaly u zboží, obaly uváděné na trh a do oběhu, obalové materiály, definice volných údajů a volné údaje zadané u zboží, definice dealerských provizí
• rozšířené / individuální / dodavatelské ceníky, cenové akce, definice bodového věrnostního systému, nastavení EDI komunikace, kontaktní osoby u odběratelů a dodavatelů, počáteční stavy obalových kont u odběratelů a dodavatelů, záznamy z jednání
• seznamy číselných řad zboží, odběratelů, dodavatelů a dokladů
6) Nové možnosti filtrování exportovaných dat (nové exportní filtry)
Nová verze Komunikačního managera přináší i zcela nové možnosti filtrování exportů. Zatímco předchozí verze při výběru filtru nejdříve označila položky, které odpovídaly nastavenému filtru v příslušné evidenci a poté spustila export označených položek, nová verze žádné položky přímo v evidencích označovat nepotřebuje. Vyhodnocování, zda položka odpovídá nebo neodpovídá konkrétnímu filtru probíhá přímo uvnitř exportu.
Jaké jsou výhody nového způsobu filtrování?
• nově se mohou při exportu filtrovat i evidence, které dosud vůbec filtrovat nešly (!) (např. seznamy výdejek, příjemek nebo inventur nebo expedované a přijímané zboží apod.)
• v modulu Velkoobchodní sklad lze nyní provádět exporty filtrovaných objednávkových evidencí a naopak (v předchozí verzi se export, pokud obsahoval filtry, musel spouštět vždy z příslušného modulu)
• pokud máte při spuštění exportu dat v evidencích označené nějaké skupiny položek, zůstane označení těchto položek zachováno i po provedení exportu
• evidence, které chcete exportovat, můžou být daleko rozsáhlejší (jejich velikost není omezena) než je nastaveno maximum označování
• v nové verzi lze exportovat i filtrované záznamy z protokolu operací (možnosti využítí viz. kapitola 8) - v předchozí verzi bylo možné exportovat pouze celý protokol
7) Nové vyhledávání, filtrování a označování dle datumů
![](images/nova obdobi.jpg)
Pokud má filtr například vyhledávat všechny doklady z minulého týdne, stačí v definici vyhledávacích podmínek zadat - vyhledat všechny položky, pro které platí: Datum vystavení = Minulý týden.
Příklady použití nového vyhledávání dle datumů:
• vyhledání faktur s datem splatnosti v příštím týdnu
(Datum splatnosti = Příští týden)
• vyhledání a odeslání dokladů (např. do účetnictví) vystavených minulý měsíc
(Datum vystavení dokladu = Minulý měsíc)
• vyhledání a označení objednávek se zítřejším plánovaným termínem dodání
(Plánované datum dodání = Zítra)
• přehled daňových dokladů za minulé čtvrtletí
(Datum zdanitelného plnění = Minulé čtvrtletí)
• odeslání dnešních záznamů z protokolu operací
(Datum operace = Dnes)
• atd.
8) Generování automatických přehledů o vybraných operacích v programu
Pokud chcete mít ještě lepší přehled o tom co se děje ve vaší firmě, pak jistě uvítáte novou možnost automaticky sledovat vámi určené typy operací, které probíhají v programu, následně možnost vytvoření např. denního přehledu a jeho automatického odeslání např. na váš e-mail nebo na váš internetový server.
Takto lze například sledovat případné výskyty chybových hlášení, průběhy některých operací, pokusy o neoprávněné přístupy k nepovoleným funkcím, detailní sledování operací, které provádí vybraný pracovník nebo které probíhají na zadané stanici apod..
Vygenerované přehledy lze ukládat např. do Excelovské tabulky a následně podle potřeby prohlížet, tisknout, třídit nebo jinak dále zpracovávat.
9) Automatické zobrazování vyexportovaných souborů ve Windows
![](images/protokol-oper.jpg)
Pokud si tuto novou funkci zapnete (buď v nastavení příslušného exportu nebo v nastavení tiskových výstupů), Cézar ihned po uložení sestavy do vybraného formátu, spustí příslušný nainstalovaný program ve Windows a zobrazí vám právě vyexportovaný soubor.
Například při exportu do formátu TXT se spustí Word, soubor HTML se zobrazí v internetovém prohlížeči a soubory DBF, SYLK, CSV se spustí např. v Excelu. Soubor lze samozřejmě ve spuštěném programu nejenom prohlížet, ale i dále editovat nebo vytisknout.
10) Nová komfortní editace definice sloupců exportů a importů
![](images/nova editace.jpg)
• snadné přidávání nových sloupců buď na konec definice nebo vložením na vybranou pozici
• snadnou změnu pořadí sloupců v definici
• intuitivnější a rychlejší opravy a mazání definovaných sloupců
• kopírování sloupců v definici
11) Export seznamu výrobců/značek (např. do internetového obchodu)
V nové verzi Komunikačního managera je rozšířen seznam evidencí, ze kterých lze exportovat data, o evidenci výrobců a značek. Lze tak například snadno nadefinovat nový export přesně dle požadavku vašeho internetového obchodu.
12) U každého exportu a importu se zobrazuje, kdy byl naposledy spuštěn
V nové verzi Komunikačního managera se u každé exportní nebo importní sestavy přehledně zobrazuje datum a čas, kdy byl konkrétní export resp. import naposledy (automaticky nebo manuálně) spuštěný.
13) Při importu se kromě nových naimportovaných položek automaticky označují i položky, u kterých došlo při importu ke změně
Nová verze Komunikačního managera při importu dat do Cézara automaticky v příslušné evidenci označuje nejenom nově naimportované položky, ale i položky, u kterých došlo při importu k nějaké změně. S takto označenými položkami lze v programu dále pracovat. Například vytisknout jejich seznam, štítky se změněnými cenami apod..
14) Ceníky vygenerované modulem Ceníková a objednávková komunikace se zákazníkem lze automaticky ukládat na vaše internetové stránky
Pokud využíváte modul Ceníková a objednávková komunikace se zákazníkem, jistě uvítáte novou možnost automatického odesílání vygenerovaných ceníků přímo na vaše internetové stránky, odkud si je můžou vaši zákazníci podle potřeby sami stahovat.
![](images/izs3.png)
Příklady využití nového Komunikačního managera
- pro komunikaci s internetovými obchody (pravidelné automatické exporty údajů o zboží včetně nebo bez aktuálních stavů na skladě, aktualizace údajů o odběratelích... a pravidelné automatické stahování objednávek)
- pro spolupráci s mobilními terminály nebo mobilními snímači čárových kódů nebo jinými přenosnými počítači, na kterých lze provádět např. expedice, příjmy na sklad, inventury, reklamace nebo třeba automatizované uspokojování objednávek
- pro spolupráci s programy jako je např. Excel, Access, Open Office apod.
- pro obousměrnou komunikaci s nepočítačovými pokladními systémy - registrační pokladny (exporty ceníku včetně čárových kódů a importy jednotlivých nebo kumulovaných prodejů)
- pro obousměrnou komunikaci s automatickými váhami zboží
-
pro automatizované ambulantní uspokojování objednávek na mobilních terminálech (do mobilních terminálů ve skladu se postupně jednotlivým expedičním pracovníkům /"vzduchem"/ odesílají objednávky připravené k uspokojení a po jejich vykrytí se automaticky načítají zpět do Cézara, kde dojde k odepsání vyexpedovaného zboží z příslušné objednávky a vystavení výdejky, faktury apod.)
- pro komunikaci a synchronizaci dat mezi pobočkami - např. pro vzdálenou aktualizaci ceníků, evidence odběratelů a dalších vybraných evidencí
- pro pravidelné automatické odesílání záloh dat např. z poboček nebo prodejen do centrály
- pro sběr dat z ambulantních prodejů uskutečněných v terénu
- pro automatický sběr a import objednávek (od vašich dealerů, z e-mailů od vašich zákazníků apod.)
- pro odesílání nabídek a objednávek vašim obchodním partnerům
- pro komunikaci s jinými účetními, logistickými nebo podnikovými systémy
- pro přípravu podkladů pro vaše (veřejné i neveřejné) www stránky
- pro načítání dodavatelských ceníků do Cézara
- pro automatizovatelné hromadné přečíslování skladových karet
- pro přípravu a odesílání nejrůznějších automatizovaných sestav, přehledů a protokolů
- pro manuální nabo automatizované spouštění jiných programů a aplikací
- atd. atd.
![](images/izs.png)
Instalaci zvládnete sami...
![](ok3.png)
![](ok3.png)
![](ok3.png)
Objednávkový formulář
![](images/pp2.png)
Potřebujete poradit ?
Pokud potřebujete jakékoli doplňující informace, poradit s výběrem programu nebo třeba vypracovat kalkulaci, neváhejte se obrátit na naší
info linku +420 222 718 812 nebo využijte níže uvedené formuláře a my vás budeme rádi obratem kontaktovat.
Formulář pro odeslání dotazu
Potřebujete s výběrem poradit? - Klikněte a my vám zavoláme! :)
![](ok3.png)
![](ok3.png)