Informace o nové verzi MALOOBCHODNÍ PRODEJNY 14.1
Nová verze Maloobchodní prodejny 14.0 byla uvedena do distibuce dne 20.4.2007 (inovovaná verze 14.1 je nabízena od 30.7.2007).
Zde je podrobný popis novinek a vylepšení, které tato nová verze přináší.
Informace o aktuální verzi 29.0 pro rok 2024 naleznete zde.
Přehled novinek ve verzi 14.1 pro rok 2008
1) Nová funkce CLIPBOARD pro přenos libovolných označených textů uvnitř programů CÉZAR nebo mezi CÉZARem a libovolným jiným programem pro Windows
Na základě mnoha námětů od našich uživatelů jsme do Cézara zapracovali velmi známou, ale v programech Cézar doposud nevídanou funkci "CLIPBOARD", umožňující kopírovat nebo přesouvat libovolné texty nebo části textů nejen uvnitř Cézara (v rámci jednoho modulu nebo i mezi moduly), ale i z něj do jakýchkoliv jiných windows aplikací a zpět.
Ve verzi 14.1 tak není problém rychle a bez překlepů zkopírovat např. údaje z došlého e-mailu do karty dodavatele nebo třeba smlouvu z wordu do poznámkového bloku nebo přenést například text z textové poznámky z objednávky do skladu apod..
Zároveň s funkcí CLIPBOARDU byla přidána i možnost práce s textovými bloky a to všude tam, kde se v programu pracuje s textovým editorem (např. zadávání textových poznámek, upozorňovacích textů, patiček dokladů, poznámkových bloků, záznamů z jednání, při editaci e-mailů nebo e-mailových šablon apod.). V textech lze snadno označovat libovolné bloky textu a ty následně mazat, ukládat, kopírovat nebo přesouvat na jiné místo.
2) Průběžné vyhledávání skladových položek při zadávání zboží na doklad
V nové verzi 14.0 došlo k zásadnímu vylepšení jak ještě jednodušeji vyhledávat skladové položky a vkládat je do výdejky, příjemky, objednávky a dalších dokladů.
Touto novinkou je tzv. Průběžné vyhledávání, které hledá skladovou položku současně se zadáváním jejího čísla nebo názvu a postupně podle zadaných údajů průběžně zpřesňuje výběr. Stačí tak v prvním sloupci výdejky zadat část čísla, názvu nebo třeba čárového kódu a program už Vám průběžně nabízí položky k výběru.
Tento princip mnozí znají např. z programu Microsoft Explorer, kde stačí napsat část názvu webové stránky a konkrétní stránku pak nalistovat z nabízených stránek, které jste již navštívili.
Průběžné vyhledávání lze použít jak při tvorbě výdejky, příjemky a dalších dokladů, tak i v pomocném seznamu zboží (klávesa F9), odběratelů, dodavatelů... kde v nové verzi nahradilo funkci pro automatické volání vyhledávání při stisku kláves A až Z nebo 0 až 9.
3) Usnadnění výběru dodavatele při příjmu
A když už jsme u vylepšování základních funkcí, které se používají každý den, podobný nástroj jaký popisujeme v předchozí kapitole, byl v nové verzi zaveden i pro snadnější výběr dodavatele při příjmu.
V okamžiku, kdy se vybírá dodavatel na začátku příjmu zboží, lze v nové verzi zadávát nejen číslo nebo IČ, ale také část názvu. Zadáte-li tedy např. Novák, nová verze průběžně dohledá v evidenci dodavatelů všechny dodavatele, které v názvu obsahují jméno Novák. Vám už pak stačí nalistovat dodavatele z nabídnutého pomocného seznamu "Nováků" a klávesou ENTER ho zvolit pro příjem, aniž byste museli znát jeho IČ nebo číslo.
4) Historie dokladů
V nové verzi se můžete těšit na další novinku, kterou je tzv. Historie dokladu. Jedná se o funkci, která Vám o jakémkoli dokladu (tzn. příjemce, výdejce, faktuře, pokladním dokladu, objednávce nebo nabídce) na kterém jste právě nalistováni, dohledá jeho kompletní historii od nabídky resp. objednávky k zálohové faktuře přes výdejku až po fakturu a pokladní doklad.
O každém dokladu tak budete okamžitě vědět, z čeho vznikl (z jaké objednávky, nabídky apod.) a jaké doklady na něj navazují (např. faktura, pokladní doklad apod.). Vše je zobrazeno v přehledném seznamu, kde je u každého dokladu uvedeno datum vystavení, částka a jméno osoby, která daný doklad vystavila.
Jedná se o zajímavou informační funkci, která Vám na jedno stisknutí klávesy ENTER na libovolném dokladu předloží celou jeho historii i budoucnost.
5) Rozlišování typů účetních případů
Pro podporu komplexnější přípravy podkladů pro firemní účetnictví obsahuje nová verze možnost rozlišování typů účetních případů, což umožní podrobněji a hlavně pohodlněji sledovat neprodejní skladové pohyby a následně je vyhodnocovat.
Praktické použití je jednoduché. Ve verzi 14.0 je nově zaveden číselník typů účetních případů, přičemž se v konfiguraci určí, při jakých skladových pohybech se bude typ určovat.
Díky tomu budou příjemky resp. výdejky účetně podrobněji rozlišené. Na toto rozlišování pak navazuje nová informační funkce, která nabídne vyhodnocení pohybů dle přidělených účetních typů.
6) Sledování a vyhodnocování obchodních akcí a zakázek
Pokud potřebujete vyhodnocovat úspěšnost vašich obchodních, marketingových nebo reklamních akcí resp. vyhodnocovat zakázky, pak vám přijde vhod nová funkce pro sledování obchodních akcí a zakázek, díky které budete moci v nové verzi jednotlivé prodeje přiřazovat k jednotlivým akcím resp. zakázkám.
Pak už jen zvolíte novou informační funkci Hodnocení akcí a zakázek a máte před sebou podrobné vyhodnocení, ze kterého můžete posoudit celkovou úspěšnost akce resp. ziskovost zakázky.
7) Určování způsobu dopravy s návazností na evidenci přepravních společností
V nové verzi došlo k rozšíření možností týkajících se sledování, jakým způsobem bude nebo bylo zboží odběrateli dopraveno. Společně s touto změnou byl program obohacen o evidenci přepravních společností, takže lze u výdejky volit buď metodu dopravy (rozvozce, vlastní odběr apod.) nebo přímo určit, která přepravní společnost odběrateli zboží přepravuje (Česká pošta, PPL, DPD, DHL, Fedex, Messenger apod.) .
Díky této nové evidenci je nyní možné podrobněji sledovat, jak se zboží z té které výdejky odběrateli dodalo.
8) Evidence poštovních zásilek a zásilek zboží
Další novou evidencí nové verze 14.0 je evidence zásilek (zásilkových listů). Tato funkce má vícero použití, přičemž základní jsou tato:
Pokud u výdejek budete rozlišovat způsob dopravy tak, že budete k výdejce přidelovat konkrétní přepravní společnost, je tento úkon zároveň zaznamenán do evidence zásilek, kde je pro zvolenou přepravní společnost založen zásilkový list pro daný kalendářní den, do kterého se následně zaznamenávají všechny zásilky přepravované touto společností, dokud není zásilkový list uzavřen. Díky tomu automaticky vznikají nové zásilkové listy pro přepravní společnosti, které už jen postačí z evidence zásilek vytisknout.
Nový zásilkový list lze do seznamu přidávat i ručně, což umožňuje sledovat evidenci doporučeně odesílaných zásilek, tisknout formulář hromadného podání, štítky na zásilky, přehledy dobírkových/nedobírkových/všech zásilek atd..
9) Vylepšení tisku dobírek a poštovních poukázek
V nové verzi byla vylepšena definice šablon pro tisk dobírkových průvodek a poštovních poukázek o nové, podrobnější prvky (např. samostatné jméno odběratele, samostatné adresní údaje atd.), které umožní větší variabilitu při umisťování prvků do šablony.
Zároveň byla zavedena tzv. korekce přesného umístění prvku, což umožní milimetrově přesné doladění pozice prvků při tisku dle šablony. Rozšířeny byly i možnosti výběru písma pro jednotlivé prvky v šabloně.
10) Samostatné seznamy mezipodskladových převodek
Pokud vedete podsklady, pak určitě přivítáte samostatné seznamy mezipodskladových převodek, které už nebude nutné v nové verzi poněkud složitě získávat výběrem ze sourhnného seznamu výdejek za období.
Budete-li potřebovat seznam převodek za zvolené období, pak v nové verzi využijete nové k tomu určené informační funkce, které vám tyto soupisky sestaví zcela samostatně.
11) Rozšíření přístupových práv o nová práva a časové omezení vstupu
Ruku v ruce s novou verzí 14.0 došlo i k rozšíření přístupových práv o nové možnosti. Úplnou novinkou v této oblasti je možnost časového omezení vstupu jednotlivých pracovníků, kdy lze určit, ve kterých pracovních dnech a ve kterých hodinách smí daný pracovník s programem pracovat a kdy nikoli.
Dále lze ke každému pracovníkovi zadat i omezení platnosti jeho účtu. To znamená od kterého do kterého dne je možné se do programu s touto definicí přístupových práv vůbec přihlásit. Takto si lze např. připravit definici přístupových práv pro budoucího pracovníka nebo naopak dopředu omezit platnost účtu u pracovníka se kterým se plánuje rozvázat pracovní poměr.
Nově lze mimo jiné v přístupových právech zakázat umazávání položek na právě zadávané výdejce. Čímž se může zcela eliminovat situace, při které zaměstnanec zadávající prodejní doklad (většinou pokud zákazník nevyžadoval vytisknout doklad) mohl inkasovat peníze za právě zadávaný prodej a poté položku po položce z dokladu vymazat.
12) Automatické zabezpečení přístupu k programu při delší nepřítomnosti obsluhy
V Nastavení prostředí lze zapnout (po x minutách nečinosti) automatickou aktivaci spořiče obrazovky. V nové verzi lze zároveň nastavit, zda se má spořič obrazovky při svém ukončení zeptat na jméno osoby a její platné přístupové heslo.
Touto novou funkcí tak lze snadno znemožnit jednak přístup k programu zcela cizím osobám (např. návštěvníkům), ale i minimalizovat možnost používat program jinou osobou s přístupovými právy a jménem aktuálně přihlášeného pracovníka.
13) Vyřešeno občasné rozhození obrazovky Cézara ve Windows XP/NT/2000...
Při spuštění nějaké jiné aplikace z Cézara a jejím přepnutím na plochu Windows docházelo při návratu zpět do celoobrazovkového režimu Cézara k rozhození obrazovky (jakému si "zdvojení" písmen). Tento problém je způsobován přímo operačním systémem, který si v těchto situacích "nepamatuje" jaký textový režim a fonty byly v konkrétní aplikaci vlastně nastaveny a při pokusu aplikace je opětovně nahrát do paměti grafické karty dojde k jejich zdvojení. V aktuálních verzích 14.1 a 11.1 distribuovaných od 30.7.2007 se nám podařilo tuto chybu Windows vyřešit.
14-31) Seznam dalších novinek a vylepšení
- možnost dodatečně opravovat měnu na výdejkách a příjemkách (z Kč na jakoukoliv cizí měnu nebo z cizí měny na Kč nebo z cizí měny na libovolnou jinou cizí měnu)
- možnost vyhledávat zboží na (rozsáhlých) zadávaných příjemkách, výdejkách, inventurách, objednávkách apod. (buď F7-Vyhledávání nebo stisknutím kláves A-Z nebo 0-9 spustí průběžné vyhledávání zboží na dokladu)
- možnost kdykoliv dodatečně opravovat čísla sortimentů a skupin odběratelů včetně sortimentů a skupin s libovolným počtem vnořených podsortimentů nebo podskupin
- v definici Kumulovaně obratových slev lze zadat odkaz nejenom na základní ceníky PC-A až PD-D, ale i na libovolný jiný rozšířený ceník (PC-E až PC-Z)
- při zadávání e-mailu se pro snadnější zadávání zavináče kdekoliv v programu klávesnice automaticky přepne z české na anglickou a zpět
- možnost vyhledávat v evidenci dodavatelů i dle čísla účtu (např. pro dohledávání neidentifikované platby)
- při zadávání úhrad přijatých faktur lze přepínat (klávesa Z) zobrazování mezi variabilními nebo interními čísly faktur
- v evidenci pokladních dokladů lze (klávesou Tab) přepínat mezi zobrazováním textové poznámky a ostatních údajů o nalistovaném pokladním dokladu
- při spuštění funkce Reindexování dat zůstane zachováno pořadí komponent v definici výrobků, kompletů nebo sad a v definici připojených položek
- v Nastavení příjmu zboží lze vypnout dotaz na datum příjemky a zapnout dotaz na změnu prodejních ceníků i u zboží, u kterých nedošlo během příjmu ke změně nákupní ceny
- nová funkce Průběžné vyhledávání je zapracována ve všech evidencích, seznamech a informačních nebo hodnotících funkcích
- po stisku klávesy Ctrl+X na libovolném zboží ve skladové evidenci si můžete nechat vyhledat, zda není tato položka součástí nějaké definice složení výrobků/kompletů/sad nebo připojených položek (pokud ano - automaticky se zobrazí jejich seznam)
- v Komplexním infu o zboží lze nově zobrazit s jakými obchodními akcemi resp. zakázkami bylo konkrétní zboží nebo označená skupina položek expedována (podobně lze zjistit i informace o typech účetních případů)
- v Přístupových právech lze u každé oprávněné osoby zadat libovolně rozsáhlý seznam povolených nebo zakázaných podskladů
- nová forma úhrady "zápočtem"
- ve všech evidencích, seznamech a informačních funkcích je na klávesu F2 dostupné lokální menu přehledně sdružující nabídku všech aktuálních funkcí
- v nastavení formulářů příjemek lze zapnout tisk nového sloupce "Aktuální marže" (platná v době příjmu zboží) na příjemky
- menší paměťová náročnost při zálohování rozsáhlých dat
- kompatibilita s Windows Vista (32-bit)
- a další
Informace o aktuální verzi 29.0 pro rok 2024 naleznete zde
Potřebujete poradit ?
Pokud potřebujete jakékoli doplňující informace, poradit s výběrem programu nebo třeba vypracovat kalkulaci, neváhejte se obrátit na naší
info linku +420 222 718 812 nebo využijte níže uvedené formuláře a my vás budeme rádi obratem kontaktovat.
Formulář pro odeslání dotazu
Potřebujete s výběrem poradit? - Klikněte a my vám zavoláme! :)
Formulář pro odeslání dotazu
Potřebujete s výběrem poradit? - Klikněte a my vám zavoláme! :)