



Nová verze 26.3 pro rok 2021
Vážení zákazníci ekonomického systému Cézar,
ekonomického systému CÉZAR®
rádi bychom vám představili novou verzi 26.3 pro rok 2021, na které jsme v posledních měsících usilovně pracovali :). Nová verze přináší, tak jako obvykle celou řadu nových nebo vylepšených funkcí, ale také zrychlení programu nebo třeba využití více paměti nebo nové optimalizační metody pro práci s SQL serverem apod.

SQL optimalizace + funkce, které jste si přáli
Kromě výše uvedených nových funkcí jsme se také zaměřili na další zdokonalování Automatu, do kterého v nové verzi přibude opět několik dalších funkcí, které vám umožní opět o něco více funkcí ponechat plně na Cézarovi a zefektivnit a zkvalitnit tak fungování vaší firmy a ušetřit čas a peníze za některé vaše zaměstnance.
Pokud budete mít k nové verzi jakékoliv dotazy, neváhejte nás kontaktovat, rádi vám odpovíme.
Pokud máte náměty nebo připomínky, jak a co v programu dále vylepšit, napište nám je ve funkci Odeslat dotaz nebo Odeslat námět k programu - každým dotazem nebo podnětem se zabýváme a jenom náměty, o kterých nám dáte vědět, můžeme do programu zapracovat. ;)
Přejeme vám hodně úspěchů a těšíme se na spolupráci i v novém roce. :)
tým Breaker Software
Přejít na objednávkový formulář
Kontrola zda vám váš dodavatel fakturuje správné ceny
Pokud se vám občas stává, že vám váš dodavatel omylem přidělí jiný ceník, nebo nedopatřením zapomene poskytnout vaší slevu apod., pak vás určitě potěší nová funkce, která vám zjednodušší kontrolu cen přijímaného zboží, ale také vás může přímo upozornit, a přehledně zobrazit i o kolik, je případně nákupní cena odlišná od nákupní ceny zboží na právě uspokojované objednávce.
Kontrola se zobrazuje jak při samotném zadávání příjemky (resp. uspokojování objednávky), ale také si lze tento údaj zobrazit na již hotové (třeba naimportované) příjemce kdykoliv později. Obě ceny, včetně případného vyčísleného rozdílu si lze i vytisknout nebo vyexportovat apod.
Kontrola zdražování nebo zlevňování nakupovaného zboží
Při každém zadávání příjemky zboží od vašeho dodavatele umí nová verze (pokud na to má konkrétní zaměstnanec povolená práva) přehledně zobrazovat, zda je nákupní cena zadávaného zboží stejná, nebo zda došlo k její změně.
Nejenže tak máte možnost nechat případně přepočítat vaše aktuální prodejní ceny, ale zároveň máte velice přehlednou kontrolu, zda dodavatel zboží zdražil (údaj je zobrazován červeně) nebo naopak zlevnil (údaj je zeleně) a také hned vidíte o kolik %.
Možnost měnit pořadí sloupců zboží na
tištěných dokladech a sestavách
tištěných dokladech a sestavách
Snad celou dobu co Cézar existuje se setkáváme s požadavky na možnost změnit si standardní pořadí sloupců zboží na dokladech (například pro tisk dodavatelských čísel a názvů zboží na objednávky jako první sloupce tabulky, nebo prohození sloupců pro přehlednější provádění inventury, nebo třeba z důvodu vyhovění požadavků na vzhled dokladů od vašich zákazníků apod. apod.).
Nyní je to tedy již konečně možné :). V definici každého tiskového formuláře každého dokladu se nachází nová intuitivní funkce, která umožňuje si pro daný formulář seřadit sloupce zboží přesně tak, jak budete potřebovat, s tím. že každý definovaný formulář může mít samozřejmě sloupce seřazené jinak.
Detailní sledování kolik % prodávaného zboží je zákazníky vraceno nebo reklamováno
Nová verze nyní umožňuje u každého zboží, ale také sortimentu, nebo výrobce, podskladu, provozovny, cenové akce, zakázky, odběratele nebo skupiny odběratelů apod., sledovat, porovnávat a vyhodnocovat jaké % zboží je zákazníky (třeba na e-shopu) vraceno nebo reklamováno.
Nastavení struktury vaší firmy - včetně vyhodnocování vašich provozoven, oddělení, pracovních skupin a týmů
Zatímco předchozí verze pro rok 2020 přinesla možnost rozdělit si vaše data na vaše jednotlivé provozovny a pracovat tak celá firma v jedněch datech společně. Nová verze přináší na toto dále navazující funkce, které umožňují přehlednou definici celé struktury vaší firmy, počínaje centrálou, přes jednotlivé provozovny, oddělení, pracovní skupiny až po jednotlivé týmy a v nich pracující konkrétní zaměstnance.
Na tuto stromovou strukturu vaší firmy pak navazuje nejenom celá řada přístupových práv a automaticky aplikovaných filtrů, ale také detailní vyhodnocování obratů, zisků, ziskovosti a vůbec efektivity celé vaší firmy, včetně možnosti porovnávat jednotlivá oddělení, provozovny, skupiny, týmy apod.
Evidence expirací, data výroby, šarží, barevných kalibrů, výrobních čísel, skladových pozic apod.
Nová verze také přináší i další možnosti, evidence resp. členění zboží např. na SKLADOVÉ POZICE, VÝROBNÍ ŠARŽE, VÝROBNÍ ČÍSLA, BAREVNÉ KALIBRY, DATA VÝROBY, DATA EXPIRACE, ZÁRUČNÍ LHŮTY nebo ODLIŠNÁ BALENÍ ZBOŽÍ.
Přesnější výpočty aktuálních zisků a ziskovosti
na nabídkách a objednávkách
na nabídkách a objednávkách
- Chytřejší přepočty aktuálních nákupních cen vašeho zboží na nabídkách, poptávkách a objednávkách s výpočtem přesnějších aktuálních zisků a ziskovosti (na jednotlivých položkách i za celý doklad).
- Konkrétně nyní program odlišuje již vyřízené a naopak dosud nevyřízené poptávky, nabídky a objednávky, a v případě přepočtu nákupních cen u těchto stále ještě nevyřízených dokladů vkládá na doklady nejaktuálnější nákupní ceny, bez ohledu na to, o jak starý doklad se ve skutečnosti jedná.
- Nákupní ceny, a tím i veškeré kontroly minimálních marží a také vypočtené zisky a ziskovosti, jsou tak průběžně při nákupech zboží aktualizovány, a jsou pak prakticky shodné s tím, za jaké nákupní ceny pak bude objednávka skutečně uspokojena.
Nastavitelné automatické odesílání záloh
na vaše ftp servery nebo do cloudového úložiště
na vaše ftp servery nebo do cloudového úložiště
V novém Automatu si lze nyní nastavit automaticky prováděnou úlohu, která může vaše provedené zálohy pravidelně odesílat na váš firemní ftp server nebo do vašeho cloudového úložiště.
Lze tím nejenom (zvláště v době stále četnějších útoků virů, které vám mohou zašifrovat celý váš počítač) citelně zvýšit (za předpokladu, že útok ransomwarem zjistíte dříve, než stihne přepsat i všechny vaše denní zálohy uložené v cloudu) bezpečné uložení vašich dat, ale také to může sloužit například k pravidelnému předávání záloh dat například vaší účetní firmě apod.
Automatické bezpečnostní ukládání záloh na více disků
Podobná funkce, jako je odesílání záloh do vašeho cloudového úložiště, umožňuje nastavit i automatické ukládání vašich záloh na nějaké další záložní disky připojené k vašemu počítači nebo dostupné ve vaší síti - třeba i na flash disky, které lze pravidelně vyměňovat a mít tak k dispozici hned několik posledních záloh.
Což může být také jedna z možných ochran před útokem nebezpečného ransomwaru, kterému každoročně musí čelit bohužel i několik uživatelů Cézara... :(
ISDOC — modul pro automatizovanou výměnu dokladů
s vašimi obchodními partnery
s vašimi obchodními partnery
ISDOC je (podobně jako například mezinárodní formát EDI) jednotný formát elektronické výměny dokladů mezi obchodními partnery nebo státní správou. Formát ISDOC podporuje většina ekonomických systémů v ČR (a i velká část na Slovensku). Odesílání dokladů ve formátu ISDOC funguje v Cézarovi velice podobně, jako klasické odesílání dokladů ve formátu PDF e-mailem. Doklady ISDOC lze v programu rovnou odesílat e-mailem, nebo je ukládat do vybraného souborového úložiště na disk pro pozdější zpracování, nebo je lze odesílat na ftp server např. do vašeho B2B e-shopu apod.
Kromě možnosti odesílat doklady ISDOC vašim zákazníkům umožňuje tento modul i načítat ISDOC doklady od vašich dodavatelů. Načítat lze jak doklady souhrnné, tak doklady, které obsahují položky zboží. V prvním případě program automaticky z ISDOC načte a uloží přijatou fakturu, v druhém případě Cézar k přijaté faktuře automaticky naimportuje i související příjemku.
Katalog obrázků a videí na kartách zboží + provázání karet zboží se stránkami zboží v e-shopech
Na kartě zboží si lze nyní zadat pouze jeden obrázek. V nové verzi si budete moci ke každému zboží zadat rovnou celý katalog obrázků. A nejenom to. Kromě obrázků (které bude samozřejmě možné exportovat nebo naimportovat z e-shopu) si ke zboží budete moci zadat i jakékoliv video.
Kromě obrázků a videí si ke každému zboží budete moci snadno zadat také odkazy na konkrétní webové stránky z vašeho (nebo i libovolného cizího) e-shopu nebo katalogu, s tím, že se vám v programu zobrazí i jednoduchý náhled každé takto přidané webové stránky a na prokliknutí se vám zobrazí stránka se zbožím přímo ve vašem prohlížeči.
Můžete tak doslova na jedno kliknutí nejenom kontrolovat, jak u daného zboží vypadá váš e-shop, ale i například kontrolovat web vašeho dodavatele nebo vaší konkurence.
Automaticky nastavitelné exporty dat do účetnictví
a importy úhrad z účetnictví
a importy úhrad z účetnictví
Další zajímavou (a často ručně spouštěnou) funkcí, kterou bude možné v nové verzi plně automatizovat, je pravidelný export vašich dat ze skladu do účetnictví (účetnictví, do kterého se data odesílají může být modul Cézara, ale může se stejně tak jednat i o jakýkoliv jiný účetní software).
A stejně tak půjde s novou verzí plně automatizovat i pravidelný import úhrad faktur z účetnictví do skladu.
Definovatelné filtry v přístupových právech omezující, co mohou jednotlivé osoby ve vaší firmě vidět za data
Pro každou osobu nebo skupinu osob lze nově v Přístupových právech určit nejenom, do jakých evidencí má daná osoba přístup, ale nově budete moci nastavit i které údaje (doklady, karty...) se mají v jednotlivých evidencích jednotlivým osobám zobrazovat a které naopak ne.
Můžete tak například snadno nastavit, že skladníci mají přístup jen k dnes vystaveným výdejkám, které mají být dnes odeslány a zatím nebyly vyskladněny, nebo třeba pracovníci v distribuci mohou vidět jen objednávky připravené k dnešnímu uspokojení, nebo že například běžným zaměstnancům se nemají zobrazovat skladové karty, které jsou teprve připravované do prodeje apod. apod.
Ruční spouštění naplánovaných úloh
Dalším z mnoha vylepšení Automatu bude i možnost spouštět jakoukoliv z naplánovaných úloh i ručně přímo v programu a to dokonce bez nutnosti mít spuštěný Automat. Bude tak možné jakoukoliv úlohu (třeba stažení nových objednávek z e-shopu) spustit okamžitě a zcela přednostně. Nebo dokonce si nadefinovat automatické úlohy a nenechat je vůbec spouštět Automatem, ale mít je "jen" připravené jako jakási komplexně nastavitelná makra, které se pak budou spouštět až na pokyn konkrétní obsluhy.
Novinky v přístupových právech a protokolování operací

S novou verzí se také opět o něco rozšiřuje a vylepšuje práce s protokolem operací, kdy se například v protokolu operací týkajícím se operací s konkrétní kartou nebo konkrétním dokladem zobrazují údaje ještě o něco přehledněji a navíc se zde zobrazuje i celá řada dalších operací, které nějak souvisejí s konkrétní kartou nebo konkrétním prohlíženým dokladem.
Novinky v Podvojném účetnictví a Daňové evidenci
Nová verze účetních modulů pro rok 2021 (kromě výše uvedených novinek) obsahuje:
- Kompletní řešení legislativy pro rok 2021 - včetně nových formulářů, rozvah, výkazů zisku a ztrát, mzdových výkazů a sestav, účetní osnovy atd. atd.
- Vylepšení funkce na kontrolu účtování.
- Další zdokonalení načítání a zaúčtování výpisů z vašeho Homebankingu.
- Exporty a importy účetních akcí ve formátu XML.
Co dalšího bude nová verze obsahovat?
Nová verze pro rok 2021 dále obsahuje nebo do ní připravujeme například tyto funkce:
- Kompletní řešení legislativy pro rok 2021 - včetně nových formulářů, rozvah, výkazů zisku a ztrát, mzdových výkazů a sestav, účetní osnovy, nových číselníků pro Intrastat, změny ve formátech Homebankingu, EDI, EET atd. atd.
- Nový modul Výkazy obalů pro Eko-Kom 2021 - nějvětší změna za posledních 15 let evidence výkazů pro Eko-Kom - nové zcela přepracované výkazy, nové druhy materiálů, nové členění obalů... - platné již od 1.1.2021. (nový modul si lze přiobjednávat již nyní - v distribuci bude od koncem března - nové výkazy se odesílají /do/ 30.4.2021)
- Nové informační funkce a sestavy a nové rozšířené možnosti filtrování a sestavování sestav.
- Nová verze E-mail managera přidává možnost definice vašich vizitek, které se pak automaticky přidávají jako váš podpis každého odeslaného e-mailu a několik dalších novinek.
- Vylepšení kompatibility s novějšími aktualizacemi operačních systémů Windows a nových verzí SQL serverů.
- Další zrychlení celé řady funkcí - jako např. zpracovávání rozsáhlých protokolů operací, otevírání, ukládání a tisků dokladů, nebo hromadné vkládání zboží na doklady apod.
+ stovky dalších nových funkcí, které budou (tak jako letos nebo loni) v průběhu roku (třeba na vaše přání :) do programu přidávány
Novinky v evidenci zboží:
- V Přehledu všech prodejních cen zboží se budou zobrazovat i originální ceny zboží v cizí měně.
- Na kartách zboží lze (kromě čárových kódů množství a balení) zadávat i čárové kódy palet a alternativního množství.
- U zboží, u kterého nechcete z nějakého důvodu signalizovat a upozorňovat na prodejní ceny, které mohou být menší než nákupní nebo menší než stanovená minimální marže, si lze (jednotlivě nebo hromadně) tuto kontrolu vypnout.
- Hmotnosti zboží lze na kartách zboží zadávat zvlášt netto a brutto. Hmotnost se pak (tak jako nyní) automaticky může sčítat na jednotlivých dokladech a také na zásilkách a zavážkách zboží.
Nové stavy nabídek, poptávek a objednávek:
- Nabídky budou moci mít evidovány tyto stavy: Vytvořená nabídka, Odeslaná nabídka, Potvrzené přijetí zákazníkem, Objednáno, Neobjednáno/Odmítnuto, Stornováno
- Poptávky budou moci mít tyto nové stavy: Poptávka přijata, Zpracovává se, Vystavena nabídka, Objednáno, Nerealizováno, Stornováno
- A konečně vydané objednávky: Automaticky generovaná objednávka, Ručně vytvořená, Odeslaná, Potvrzené dodání, Zboží na cestě, Vyřízeno, Stornováno
Další vylepšení v evidencích objednávek, nabídek a poptávek:
- Vylepšené výpočty co nejpřesnějšího termínu dodání zboží vašim zákazníkům - tisknuté například na nabídky, potvrzení objednávek nebo rozpis zatím nedodaného zboží na dokladech.
- Možnost zrychleného uspokojování vydaných objednávek.
- Možnost uložit výdejku nebo příjemku mezi rozpracované doklady i při uspokojování více objednávek najednou.
- Vylepšená podpora zahraničních vydaných objednávek.
- Chytřejší přepočty aktuálních nákupních cen vašeho zboží na nabídkách a objednávkách s výpočtem přesnějších aktuálních zisků a ziskovosti (na jednotlivých položkách i za celý doklad).
Možnost členění volných údajů do skupin:
- Pokud používáte více volných údajů (například u zboží), pak určitě uvítáte novou možnost členit si jednotlivé volné údaje do skupin a dané skupiny si přehledně pojmenovat "mezinadpisy".
Tisky dokladů a sestav, E-mail manager, SMS manager:
- V nastavení e-mailů a e-mailových šablon lze nastavovat kvalitu odesílaných obrázků (a tím i jejich velikost).
- Zapínatelná možnost tisku vaší provozní doby (nebo provozní doby u vašich jednotlivých provozoven) na doklady.
- Možnost měnit pořadí sloupců zboží na tištěných dokladech a sestavách.
- V definici tiskového šablony každého dokladu, si v nové verzi můžete nastavit, zda chcete nebo naopak nechcete tisknout rámečky oddělující na dokladech zboží.
Ještě rychlejší a výkonější SQL Akcelerátor:
- Vylepšený SQL Akcelerátor s novými automatickými funkcemi na průběžnou analýzu a automatické zrychlování a optimalizaci vaší SQL databáze.
Další novinky:
- V seznamech odběratelů a dodavatelů bude s novou verzí možné si zobrazit například datumy posledních nabídek, objednávek, výdejek nebo příjemek, a také to, zda již byla poslední nabídka nebo objednávka vyřízena, nebo příjemka a výdejka naskladněná resp. vyskladněná apod.
- V seznamech vydaných a přijatých faktur si bude možné (například při zadávání úhrad faktur) vybírat, kromě rychlého přepínání mezi uhrazenými, neuhrazenými nebo třeba pozdě uhrazenými fakturami apod., i jakýkoliv váš další filtr.
- Stejně tak bude možné jakékoliv filtry používat i při zobrazení všech zaúčtovaných nebo naopak nezaúčtovaných dokladů apod.
- Při zadávání nebo prohlížení zadaných zavážek nebo zásilek se v nové verzi (pro rychlou možnost kontaktování) zobrazují i mobilní telefonní čísla konkrétních zákazníků.
- Vylepšený modul Homebanking s vylepšeným dohledáváním a párování faktur při načítání výpisů.
- Možnost vkládat zboží na doklad i z jiných rozpracovaných dokladů.
- Možnost úpravy pořadí vašich definovaných podevidencí.
- U každé osoby nebo skupiny lze nastavit, jaké období může vyhodnocovat nebo zobrazovat a s jakou skupinou karet pracovat.
- Nová funkce Kolegové s rychlým přístupem k vašim kolegům s možností odesílat zprávy i nyní nepřihlášeným kolegům.
Doplňující informace: Některé funkce, uváděné mezi novinkami, mohou mít přímou vazbu na některé rozšiřující moduly. Jsou to například modul Objednávky přijaté, Objednávky vydané, Výkazy pro Eko-Kom 2021, E-mail nebo SMS manager, Komunikační manager, Generátor sestav nebo Správce dokumentů a obrázků apod. Pokud vám některý z těchto modulů ve vaší instalaci zatím chybí a rádi byste využili novinky verze s ním spojené, můžete využít mimořádné akční ceny spojené právě s pořízením aktualizace.
Informace o aktuální verzi 30.2 pro rok 2025 naleznete zde

Potřebujete poradit ?
Pokud potřebujete jakékoli doplňující informace, poradit s výběrem programu nebo třeba vypracovat kalkulaci, neváhejte se obrátit na naší
info linku +420 222 718 812 nebo využijte níže uvedené formuláře a my vás budeme rádi obratem kontaktovat.
Formulář pro odeslání dotazu
Potřebujete s výběrem poradit? - Klikněte a my vám zavoláme! :)

