Nový VELKOOBCHODNÍ SKLAD 15.1
s automatem a internet managerem
Vážení přátelé,
s automatem a internet managerem
při tvorbě nové verze 15.1 jsme se (jak již její podtitul "s automatem a internet managerem" napovídá) zaměřili na propojení Cézara se světem internetu a možnost zefektivnit vaší práci tím, že některé operace můžete v nové verzi přenechat (zčásti nebo zcela) na Cézarovi. Nově je k obchodním modulům proto přidán modul AUTOMAT MANAGER, který zajišťuje automatické provádění vámi naplánovaných operací a dále jsme do nové verze přidali i zcela nový modul INTERNET MANAGER pro komfortní dohledávání údajů na Internetu.
Dnešní doba si díky snižující se poptávce a velké konkurenci žadá pracovat s cenami prakticky s hodinářskou přesností, "světová finanční krize" navíc vyžaduje i preventivní kontrolu solventnosti vašich zákazníků a precizní dohled nad jejich platební disciplínou. A právě s těmito cíli jsme připravovali novou verzi jejíž funkce jsou podrobně uvedeny v následujících odstavcích.
Věříme, že vás změny v nové verzi 15.1 zaujmou a těšíme se na další spolupráci. :-)
Informace o aktuální verzi 29.0 pro rok 2024 naleznete zde.
Přehled novinek ve verzi 15.1 pro rok 2010
1) EURO pokladny i ve skladu
Verze 15.1 nově zavádí možnost evidovat příjmové a výdajové pokladní doklady v EURECH nebo libovolných cizích měnách. Reaguje tak na vstup našeho dalšího souseda do eurozóny a tudíž na přírůstek dalších 5.000.000 potencionálních zákazníků platících EUREM.
Verze 15.1 umožňuje v jednotlivých skladových pokladnách cizí měny nejenom příjímat a vydávat, ale samozřejmě i sledovat (v pokladních knihách a celkových přehledech) stavy a pohyby jednotlivých pokladen s rozpisem na všechny vámi používané měny (tuzemské i cizí).
Takto vzniklé pokladní doklady je možné pochopitelně též exportovat a účtovat v podvojném účetnictví nebo daňové evidenci.
2) Nový tiskopis Přiznání DPH + legislativní změny pro rok 2009 a 2010
Čtyřstránkový formulář DPH (vzor 14), který platil v roce 2008 bude od nového roku nahrazen zcela novým, přepracovaným, dvoustránkovým vzorem č. 15 platným pro rok 2009. Tento formulář poprvé použijete za zdaňovací období leden 2009 (tj. únoru). Nový tiskopis DPH se po nainstalování této aktualizace jak obvykle automaticky zařadí mezi ostatní formuláře.
Nová verze také obsahuje všechny legislativní změny, které vycházející z novely Zákona o DPH vstupující v platnost od 1.1.2010.
3) INTERNET MANAGER = propojení Cézara s internetem
Tento nový, plně integrovaný modul, který je distribuován společně s novou verzí 15.1, dává informacím uloženým v programu Cézar zcela nový rozměr. Pomocí jednoduché kombinace kláves Alt+F2 vám umožní prakticky z jakékoli evidence v programu Cézar se okamžitě přesunout na Internet a zobrazit vybrané informace k položce na níž se v Cézarovi právě nacházíte.
Vyhledávání informací o zboží na internetu
Cézar tak za vás, na jediné kliknutí, vyhledá v internetovém katalogu zboží nejlevnější dodavatele nebo prohledá celý web a vy tak okamžitě zjistíte za kolik má daný výrobek v prodeji konkurence a to třeba i během zadávání výdejky či příjmu objednávky.
Vyhledávání informací o obchodních partnerech
Stejným způsobem zjistíte i vyčerpávající informace o vašich obchodních partnerech. Cézar umí zobrazit nejenom www stránky, které máte zadané na jejich kartě, ale i dohledat firmu ve všech veřejných rejstřících a registrech, zkontrolovat, zda je skutečně plátcem DPH (u tuzemských i zahraničních subjektů), zobrazit kompletní historii firmy od jejího založení až po současnost a prověřit, zda není firma evidována v insolvenčním rejstříku nebo registru dlužníků či úpadců. Pokud budete potřebovat, vyhledá vám Internet manager kontakty v telefonním seznamu, prohledá celý internet a zobrazí o firmě veškeré publikované informace nebo zobrazí adresy firmy na mapě nebo dokonce naplánuje a zobrazí trasu.
Vyhledávání informací o kontaktních osobách
Internet manager umí také vyhledávat, které kontaktní osoby (zadané na kartě odběratele nebo dodavatele) jsou v tzv. Registru veřejných osob, zaevidované jako společníci nebo zástupci statutárních orgánů firem (jednatelé, prokuristi, členové představenstev a dozorčích rad, členové družstev apod.). Po prohledání se zobrazí přehledný seznam všech nalezených firem (aktivních i již neexistujících). U každé firmy je zobrazena funkce, kterou kontaktní osoba vykonává nebo v minulosti vykonávala.
Internet manager umí:
- Zobrazit www stránky zadané na kartě odběratele, dodavatele, výrobce, přepravce apod.
- Dohledat (dle IČA nebo názvu) a zobrazit jakoukoliv firmu v Registru ARES (centrální registr Ministerstva financí).
- Prohledávat a zobrazovat výpisy z Obchodního a Živnostenského rejstříku.
- Zobrazovat kompletní historii firmy od jejího založení až po současnost.
- Dohledávat v Registru veřejných osob společníky a zástupce statutárních orgánů firem.
- Prověřit, zda a od kdy je firma plátcem DPH (v tuzemsku nebo v Evropské unii).
- Prohledávat Insolvenční rejstřík, Registr úpadců nebo zda není firma v konkurzu nebo v likvidaci.
- Prohledávat centrální Registr dlužníků CERD.
- Vyhledat veškeré publikované údaje o firmě na Internetu (seznam.cz).
- Vyhledat telefonní kontakty ve veřejném telefonním seznamu (Zlaté a Bílé stránky).
- Najít adresu firmy na mapě a mapu zobrazit (lze zobrazit detailní adresu nebo, pokud se chcete jen zorientovat, celkový náhled na danou lokalitu - např. Jihlavský kraj).
- Automaticky naplánovat a zobrazit trasu z vaší firmy na adresu vašeho obchodního partnera. Naplánovanou trasu lze zobrazit i včetně aktuálních dopravních informací, jako jsou dopravní nehody, objížďky nebo hustota provozu na vyhledané trase /zdroj ÚAMK/. Itinerář trasy lze vyexportovat do vašeho navigačního systému.
Několik příkladů z praxe:
Tímto způsobem lze okamžitě zjistit důležité obchodní, právní i geografické informace o obchodních partnerech, na jejichž základě máte možnost se okamžitě rozhodnout například:
- zda novému zákazníkovi prodáte zboží na fakturu nebo bude lépe, pokud zaplatí hotově
- prověřit, zda je zahraniční odběratel opravdu (již dnes!) plátcem DPH, aby se správně vyúčtovalo DPH
- prověřit, zda nadiktované IČO opravdu existuje nebo při jeho zapsání došlo k chybě
- dohledat přesný název a adresu odběratele dle obchodního rejstříku, aby se nemusela faktura několikrát předělávat a tím byla (leckdy účelově) oddalována platba
- zjistit, zda dodavatel nemá ještě jiné telefonní číslo, když se na to co máte nemůžete dovolat
- nechat si (pro účely plánování zavážky zboží) zobrazit zákazníkovu adresu s případným naplánováním trasy
- prověřit, zda je zástupce obchodního partnera skutečně oprávněn za firmu uzavírat smlouvy
- získat a upřesnit si veškeré důležité informace o odběrateli či dodavateli aniž byste si je museli nechávat diktovat při objednávce, příjmu či prodeji
- okamžitě zjistit souřadnice GPS pro jednoduché naplánování trasy v navigaci
- atd. atd.
4) On-line načítání a aktualizace údajů o odběratelích a dodavatelích z rejstříku
Cézar nyní vyplňuje údaje o nových obchodních partnerech sám. A vždy správně! :)
Při zadávání nového odběratele nebo dodavatele již v nové verzi nemusíte složitě zjišťovat a vypisovat veškeré údaje na novou kartu. Nyní stačí znát pouze jeho IČO a vše ostatní již zařídí Cézar s novým Internet managerem za vás! Po vyplnění IČA firmy Cézar automaticky prohledá všechny veřejné internetové rejstříky a registry a během okamžiku (pokud zadané IČO existuje) vyplní na novou kartu obchodního partnera veškeré jeho dohledané údaje (přesný název firmy, IČO, adresy a pokud je plátce DPH i jeho DIČ).
Již žádné nepřesné nebo neúplné názvy firem vašich odběratelů na dokladech
Pokud se vám občas stávalo, že vám zákazník nadiktoval nepřesný nebo neúplný název své firmy, pak jistě v nové verzi oceníte možnost nechat si na kartu obchodního partnera automaticky vložit jeho aktuálně platný název...
Aktualizace údajů na kartách obchodních partnerů dle údajů v rejstříku
V nové verzi nyní můžete i stejně snadno kontrolovat nebo přímo aktualizovat správnost údajů zadaných na kartách jednotlivých odběratelů a dodavatelů . Stačí na otevřené kartě obchodního partnera stisknout Alt+F3 a Cézar během okamžiku dohledá a zobrazí aktuální platné údaje z rejstříku firem a nabídne i jejich přenesení do karty.
5) AUTOMAT MANAGER - váš nový zaměstnanec
Součástí nové verze 15.1 je nyní i Automat manager. Tento modul, který se poprvé představil v nové verzi Komunikačního managera, již dopředu sliboval, že bude mít svůj význam i jinde než při "pouhých" automatických exportech a importech dat třeba na Internet.
Mezi nové funkce, které může nyní Automat (také) automaticky vykonávat patří:
1) Automatizovatelné zálohování dat
Tato funkce přináší možnost nadefinovat si čas a četnost zálohování vašich dat, místo kam zálohovat, šifrovací heslo zálohy, případně adresu serveru či e-mail, na který se má záloha odesílat. Po tomto nadefinování, se ve stanovených termínech začne záloha provádět automaticky, což přispěje k omezení chyb lidského faktoru a zaručí tak vyšší bezpečnost vašich dat. Nehledě na úsporu času obsluhy, která již nemusí čekat na provedení zálohy po skončení odhlášení všech pracovišť z programu Cézar.
2) Automatizovatelné spouštění funkcí na kontrolu a údržbu dat
Program Cézar disponuje celou řadou funkcí na údržbu dat, které je dobré z různých technických důvodů pravidelně používat, mezi tyto funkce patří:
- reindexování dat
- přepočet průměrných nákupních cen
- přepočet rezervací objednávek přijatých
- přepočet potvrzených vydaných objednávek
- přepočet prodejních cen sad a kompletů
Zautomatizováním těchto funkcí lze předejít důsledkům chyb sítě, chyb pevných disků a výpadků proudu. Je možné tímto způsobem i výrazně ušetřit čas (údržba proběhne sama v nočních hodinách kdy není jejím průběhem nikdo zdržován) a zajistit si, že každé ráno začínáte na ošetřených datech.
Rovněž je výhodné, aby vaše data jednou za čas prošla kontrolou, zda není některá jejich část nepřesná, poškozená nebo porušená. Mezi tyto funkce patří:
- kontrola stavů zboží
- kontrola sortimentů
- kontrola číselných řad
- kontrola dokladů
- kontrola duplicity čárových kódů
- kontrola expedic do mínusu
- kontrola změn typů zboží
- kontrola volných údajů
- kontrola konzistence dat
- kontrola mezipodskladových převodek
Oba dva druhy těchto servisních funkcí doposud záleželi na lidské obsluze a její technické zdatnosti, znalostech a důslednosti. Ve většině firem tyto funkce obhospodařoval pouze externí servisní technik při svých občasných návštěvách. Nová verze 15.1 umožňuje tyto funkce (velmi jednoduchým způsobem) naprogramovat a spouštět ve vámi vybraných termínech (třeba v nočních hodinách) s možností zasílání (pokud byly objeveny skutečnosti vyžadující zásah a řešení) výsledků kontrol na vámi zadané e-maily. Znamená to, že Cézar umí sám poslat upozornění technikovi či správci sítě ve chvíli, kdy potřebuje jeho zásah a tak omezit a zúčelnit jeho návštěvy.
3) Automatické rozesílání připomenutí splatnosti faktur
V dnešní době, kdy na nás útočí "všudypřítomná finanční krize", je velmi důležité zajistit, aby vaši zákazníci nezapomínali včas platit za odebrané zboží. Nová automatická funkce programu Cézar ve verzi 15.1 dokáže automaticky upozorňovat vaše zákazníky, že vaše zatím neuhrazená faktura byla právě v těchto dnech splatná a poslat jim opis zmiňované faktury pro případ, že ji "omylem někam založili". Nejedná se tedy ještě o upomínku, ale pouze o jemné připomenutí.
Je možné nastavit jak dlouho po datu splatnosti se má připomínka poslat, kterým odběratelům a na faktury od jaké částky a zda se mají připomínat i penalizační faktury. Pak jen stačí zadat jak často rozesílání připomenutí splatnosti spouštět a Cézar vše sám vygeneruje a předá modulu Mail manager k odeslání. Touto funkcí může být (i dle našich osobních zkušeností) výrazně zvýšena platební morálka některých zákazníků a zároveň ušetřena práce pracovníkům, kteří mají hlídání plateb na starosti.
4) Automatické generování a zasílání upomínek
V případě, že selže předchozí nástroj automatického rozesílání připomenutí splatností faktur, je možné využít služeb jeho "přísnějšího" kolegy - automatického generování upomínek. Zde si můžete nastavit zda má program automaticky vystavovat první, druhé nebo i třetí upomínky, jak dlouho po datu splatnosti se má upomínka posílat, kterým odběratelům a zda se mají upomínat i penalizační faktury. Pak opět stačí jen zadat jak často a kdy kontrolu a generování nových upomínek spouštět a Cézar vše sám vygeneruje a zařadí do evidence a pokud tak máte nastaveno, předá modulu Mail manager k odeslání e-mailem (pro odběratele se zadaným e-mailem) nebo vytiskne na tiskárnu (pro odběratele bez e-mailu), čímž je opět ušetřena práce pracovníkům, kteří mají upomínky na starosti.
5) A další automatizovatelné funkce...
V blízké době bude možné zautomatizovat i celou řadu dalších funkcí v programu Cézar. Jako například Exporty dat do účetnictví, Synchronizace údajů v podskladech, Přepočty kumulovaně obratových slev, Přepočty prognóz zásob zboží, Automatické generování objednávek pro vaše dodavatele, Automatické rozesílání ceníků a nabídek vašim odběratelům apod.
6) Nastavitelné časové zámky dokladů
Stává se vám, že si zákazník dodatečně rozmyslí obsah svého nákupu a je potřeba dodatečně opravit výdejku? A stane se, že obsluha na tuto operaci nemá práva a musí si nechat opravu povolit povolanější osobou? Časové zámky dokladů jsou novinkou verze 15, která tímto řeší otázku povolit či nepovolit opravy výdejek a dalších dokladů. Doklad je nyní možné změnit, ale jen omezenou (vámi přednastavenou) dobu od jeho vystavení. Zákazník se bude moci rozhodnout třeba do 5 minut, do té doby půjde doklad opravit. Pak již bude nutné si případně nechat opravu povolit nadřízeným pracovníkem.
Dobu, kdy se časové zámky u dokladů "zaklapnou" si můžete (v Přístupových právech) libovolně nastavovat v rozmezí od 1 minuty do x dnů od jeho vystavení. Časové zámky můžou být nastavené různě pro různé skupiny zaměstanců. Fakturant tak může mít nastavené jiné lhůty než například účetní nebo manager. Časové zámky lze definovat nejenom u výdejek, ale i u příjemek nebo inventur.
Poznámka: Pro případ, že by se některý zaměstnanec pokusil časové zámky obejít změnou systémového času na svém počítači ve Windows, obsahuje nová verze i speciální kontrolu, která tento pokus detekuje, zaznamená a (pokud je mezi naplánovanými úlohami nastaveno) předá tuto informaci obratem vámi vybranému pracovníkovi.
Upřesňující informace: Časové zámky dokladů jsou v programu standardně vypnuté (tj. program se bude po aktualizaci "chovat" naprosto stejně jako ve vaší předchozí verzi). Pokud se rozhodnete tuto funkci využívat, stačí časové zámky aktivovat v Přístupových právech.
7) Podrobný rozpis daňových dokladů dle řádek na Přiznání DPH
Nová verze 15.1 přináší zcela novou funkci, která výrazně usnadňuje dohledávání daňových dokladů ovlivňujících údaje ve formuláři Přiznání DPH (např. pro účely kontroly ze strany finančního úřadu). Nyní stačí jen kliknout na příslušný řádek v přiznání DPH a program okamžitě zobrazí rozpis daňových dokladů a částek, které jsou do zvoleného řádku nasčítány.
Okamžitě tedy zjistíte datum, číslo daňového dokladu, jméno partnera a částky jednotlivých sloupečků příslušného řádku formuláře DPH.
8) Novinky v zálohování a obnovování dat
Nová verze 15.1 přináší i velké změny v oblasti zálohování a obnovování dat. Tyto změny se týkají především zvýšení bezpečnosti při manipulaci s daty, možnosti uložení zálohy najednou na více míst v počítačové síti či na internetový server a bezpečného obnovení zálohy.
Mezi nové vylepšené funkce patří:
- Zálohování a obnova zálohy nově podléhá přístupovým právům. Tudíž je možné přesně určit, kdo a kdy z obsluhujícího personálu má k zálohovacím funkcím přístup.
- Zálohové funkce jsou od verze 15.1 podrobně zaznamenávány do protokolu operací, včetně osoby a stanice na níž byly provedeny. Je možné tedy snadno zkontrolovat kdo a kdy zálohu či obnovu provedl (či se pokusil provést) a kdo s daty manipuloval.
- Při zálohování program nově nabízí k záloze aktuální data v nichž právě pracujete. Odpadá tedy nutnost hledat k záloze ta správná data a snižuje se možnost omylu obsluhy při zálohování.
- Pro uložení zálohy dat je možné vybrat jakoukoli dostupnou diskovou jednotku z místních i síťových disků. Tak máte možnost určit pro zálohu i jiný pevný disk než ten, na kterém je Cézar umístěn a v případě havárie celého disku je pro zálohu kam sáhnout.
- Při obnově zálohy, nově Cézar nejprve pořídí bezpečnostní kopii stávajících dat a teprve poté provede rozbalení zálohy. Tím získáte jistotu, že i po obnově chybné, prázdné či poškozené zálohy, nehrozí nevratná ztráta vašich dat.
- Pokud si v novém nastavení zálohování, přednastavíte vaše šifrovací heslo, bude ať už automatická nebo manuální záloha tímto heslem automaticky zašifrována*. Výhodou je nejenom to, že nemusíte šifrovací heslo při každé záloze opakovaně zadávat, ale i to, že ostatní zaměstnanci můžou provádět zálohování bez znalosti tohoto hesla.
- Zálohování vašich dat je nyní možné naprogramovat tak, aby se provádělo zcela automaticky dle vámi zvoleného nastavení - více viz. následující odstavec.
* šifrování záloh provádí přídavný modul Šifrátor
9) Automatizovatelné zálohování dat
Čekáte na zdlouhavé zálohování vašich dat? Nebo snad zálohovat zapomínáte úplně? To vše již je od nové verze minulost!
V nové verzi 15, která je standardně dodávána s Automatem, je totiž možné si zálohování vašich dat nastavit tak, aby se provádělo zcela automaticky dle vámi zadaných parametrů a nastavení. Nastavit lze dobu a četnost zálohy (např. každý den ve 22 hodin), heslo pro automatické zašifrování, disk kam chcete zálohu uložit, případně šablonu pro odeslání zálohy e-mailem nebo adresu vašeho internetového serveru, kam chcete zálohu automaticky odeslat.
* Šifrování záloh provádí modul Šifrátor, odesílání e-mailů Mail manager a odesílání dat na internet Komunikační manager. V případě vašeho zájmu vám rádi o těchto modulech poskytneme více informací.
10) Automatické nebo manuální připomínání splatnosti zatím neuhrazených faktur
Nová funkce "Připomínání splatnosti zatím neuhrazených faktur" je jemný preventivní nástroj, který může výrazně přispět k vylepšení platební morálky vašich zákazníků a tím i ke zlepšení vašeho cash-flow. Jedná se o jakousi jemnou "předehru" před případným upomínáním nebo vymáháním pohledávek. Tato nová funkce dokáže upozornit vaše zákazníky, že vaše zatím neuhrazená faktura byla právě v těchto dnech splatná a poslat jim opis této faktury, pro případ, že ji "omylem někam založili". Nejedná se tedy ještě o upomínku, ale pouze o jemné připomenutí. Připomínání splatnosti může probíhat zcela automaticky (více se můžete dočíst zde) nebo si připomínky můžete nechat vygenerovat ručně (v menu Informace - Knihy pohledávek a závazků).
Je možné nastavit jak dlouho po datu splatnosti se má připomínka zasílat, kterým odběratelům a na faktury od jaké částky a zda se mají připomínat i penalizační faktury. Pak jen stačí zadat jak často rozesílání připomenutí splatnosti spouštět a (pokud si zapnete automatické rozesílání) Cézar vše sám vygeneruje a předá modulu Mail manager k odeslání. Touto funkcí může být (i dle našich osobních zkušeností) výrazně zvýšena platební morálka některých zákazníků a zároveň ušetřena práce pracovníkům, kteří mají hlídání plateb na starosti.
11) Podpora extra dlouhých názvů odběratelů při tisku na doklady
Stává se vám, že se některé extra dlouhé názvy vašich odběratelů nevejdou na daňové doklady? V nové verzi 15.1, která nyní podporuje až 130 znakové názvy odběratelů, by tento problém již měl být navždy minulostí.
Podpora tisku dlouhých názvů odběratelů se týká těchto typů dokladů:
faktury, dodací listy, malé a velké prodejky, zálohové faktury, potvrzení objednávky, proforma faktury a proforma dodací listy
12) Průběžné vyhledávání i v hlavních evidencích a Komplexním infu
Předchozí verze 14 přinesla hojně užívanou novinku tzv. průběžné vyhledávání, které hledá skladovou položku současně se zadáváním jejího čísla nebo názvu nebo čárového kódu a postupně podle zadaných údajů průběžně zpřesňuje výběr. Stačí tak v prvním sloupci výdejky zadat část čísla, názvu nebo třeba čárového kódu a program už vám průběžně nabízí položky k výběru.
Průběžné vyhledávání lze použít jak při tvorbě výdejky, příjemky a dalších dokladů, tak i v seznamu zboží (klávesa F9), odběratelů, dodavatelů, dealerů, sortimentů, výrobců, podskladů atd.
Verze 15.1 tuto funkci přenesla i do dalších částí programu Cézar. Od nové verze je již možné průběžně vyhledávat (po stisknutí kláves Alt+F7) i ve všech hlavních evidencích. Pokud v nové verzi potřebujete co nejrychleji vyhledat například fakturu vystavenou konkrétnímu odběrateli, stačí stisknout Alt+F7 a poté zadat několik písmen z názvu příslušného odběratele a průběžné vyhledávání vám obratem předloží seznam jeho faktur. Ta samá funkce se dá velmi dobře použít třeba k bleskovému vyhledání zboží ve skladové evidenci, odběratele v seznamu odběratelů nebo třeba vystaveného dokladu. Stejná klávesová zkratka Alt+F7 je použitelná i ve všech informačních funkcích Komplexního infa a v mnoha dalších sestavách.
13) Hodnocení objednávek a nabídek zboží
Nová verze 15.1 umožňuje detailně vyhodnocovat i budoucí obchodní případy již ve stádiu připravovaných nabídek nebo přijatých objednávek. Program umí přehledně (podobně jako např. ve funkci Hodnocení výdejek) vyhodnotit jaký bude přepokládaný obrat, zisk a ziskovost vybraných objednávek a nabídek. Dále umožňuje analyzovat i slevy poskytnuté na objednávkách či nabídkách a tak případně ještě před odesláním nabídky nebo uspokojením objednávky ceny a slevy na těchto dokladech upravit ke spokojenosti vaší firmy i vašeho zákazníka.
14) Analýza ztrátových objednávek a nabídek zboží
V nové verzi je rovněž k dispozici zcela nová funkce „Analýza ztrátových objednávek a nabídek“, která je ekvivalentní funkci "Analýza ztrátových výdejek" a která vám poskytne okamžitý přehled zda nabídka či objednávka zadaná do systému již před nějakým časem, v současné době díky zvýšení nákupních cen nevykazuje při své případné realizaci ztrátový zisk nebo ztrátu pod nastavitelnou minimální marží. Velmi snadno lze zjistit i konkrétní zboží, které spadlo pod minimální marži či nákupní cenu. Cena takovéhoto zboží je na objednávkách, nabídkách i výdejkách zobrazována červeně.
15) Hromadné uspokojování více objednávek na jednu výdejku/příjemku
V nové verzi 15.1 byla přidána zcela nová funkce Hromadné uspokojování více objednávek stejného dodavatele či odběratele v jednu chvíli jednou výdejkou nebo příjemkou.
Jak tato nová funkce pracuje?
Před zahájením uspokojování vybrané objednávky, Cézar automaticky provede kontrolu, zda nemá tento odběratel (resp. dodavatel) ještě nějaké jiné zatím neuspokojené objednávky. Pokud takovéto objednávky nalezne, zeptá se, zda chcete uspokojit pouze původně vybranou objednávku nebo zda si přejete hromadně uspokojit i objednávky ostatní. Dále se již postup příliš neliší od uspokojování objednávky samotné s tím rozdílem, že vám Cézar při uspokojování více objednávek nabízí přehledně rozepsaný seznam zatím nedodaných zboží ze všech vybraných objednávek. Po uložení výdejky (resp. příjemky) dojde k uspokojení pouze těch objednávek u nichž k uspokojení opravdu došlo, přesně dle výše uspokojeného zboží.
16) Nová informační funkce - Rozpis objednaného zboží na jednotlivé objednávky
Tato nová informační funkce dokáže sestavit seznam objednaného (a např. zatím nedodaného) zboží, z přehledným rozpisem na kterých objednávkách (a v jakém množství) je konkrétní zboží objednáno. Tato nová sestava může například výrazně ušetřit práci a čas skladníkům při uspokojování objednávek. Díky ní je možné fyzicky expedovat (uspokojovat) jeden druh zboží z několika objednávek najednou.
17) Další novinky v modulech Objednávky přijaté a vydané
Upozorňovací texty u přijatých a vydaných objednávek a nabídek
V nové verzi si můžete zadávat (podobně jako např. k odběratelům) i k jednotlivým objednávkám nebo nabídkám nejrůznější upozorňovací texty. Texty se poté automaticky zobrazují při nalistování (nebo třeba uspokojování) příslušné objednávky nebo nabídky. Do upozorňovacích textů si můžete zadávat jakékoliv důležité údaje, které nechcete, aby byly přehlédnuty. Příkladem můžou být upřesňující údaje o uspokojení objednávky nebo o dopravě zboží k zákazníkovi (kdy, kam a v jakou hodinu si zákazník přeje zboží dopravit) apod.
V upozorňovacích textech lze vyhledávat, lze je exportovat a importovat a při "překlopení" nabídky do objednávky se automaticky přenesou k příslušné objednávce.
Poznámka: Pokud máte svůj internetový obchod, je možné údaje, které zákazník při objednávání na webu vyplňuje např. do poznámky k objednávce, i automaticky do upozorňovacích textů naimportovat.
Aktuální marže a ziskovost při listování nabídkami a objednávkami
Při listování zbožím na konkrétní nabídce nebo přijaté objednávce si můžete zapnout zobrazování nových sloupců "Aktuální marže" nebo "Aktuální ziskovost" na zboží. Zobrazování a tisk těchto nových údajů lze zakázat v Přístupových právech. Položky, které mají Aktuální marži menší než nastavenou minimální, jsou v seznamu zobrazovány červeně (viz. kapitola "Cenový hlídač"). Aktuální marži a ziskovost lze v nové verzi také (pokud je tak povoleno v Přístupových právech) tisknout na sestavy, exportovat nebo podle těchto údajů provádět filtrování.
Další novinky v modulech Objednávky přijaté a vydané:
- přebírání upozorňovacích textů a textových poznámek při kopiích objednávek a nabídek nebo při zadávání nových objednávek dle nabídek
- možnost (nastavitelné v Konfiguraci) přebírat při uspokojování objednávek textové poznámky zadané na objednávkách (OP/OV) do právě vystavených výdejek nebo příjemek
- při příjmu objednávky (OP i OV) na základě nabídky se status na příslušné nabídce automaticky přepne do stavu "Již objednáno" (dosud se tento údaj musel na nabídce přepínat ručně)
- při prohlížení vytvořených nabídek zboží lze (podobně jako při prohlížení přijaté objednávky) zobrazovat sloupec "Množství, které lze dodat" (které je momentálně skladem)
- při prohlížení zboží na nabídkách a přijatých objednávkách je nově barevně odlišené množství zboží, které lze dodat (které je skladem) /zeleně/ a které nikoliv /červeně/
18) Cenový hlídač - okamžitá signalizace příliš nízkých prodejních cen
Tato nová funkce pracuje jako nepřetržitý hlídač všech prodejních ceníků ve všech situacích, kdy s ceníky a cenami pracujete. Její vizualizace je při tom naprosto jednoduchá. V případě, že program zjistí, že je jakákoli prodejní cena nižší než cena nákupní, případně nesplňuje podmínky vaší nastavené minimální marže, zobrazí jí okamžitě červeně.
Tento šikovný pomocník se stane nepostradatelným nejen při tvorbě nabídek, příjmu objednávek a prodeji samotném, ale zajistí vám i nepřetržitou cenovou kontrolu již při tvorbě nebo prohlížení základních, rozšířených a individuálních ceníků, stejně jako při tvorbě cenových akcí. Jakmile se zobrazí cena červeně je třeba něco dělat, protože červená cena je cena nevýdělečná.
Pro okamžitou kontrolu prodejních cen zatím nevyřízených objednávek a nabídek si při listování položkami na dokladu můžete v nové verzi zapnout zobrazování nových sloupců "Aktuální marže" nebo "Aktuální ziskovost" (lze zakázat v Přístupových právech). Položky, které mají Aktuální marži menší než nastavenou minimální, jsou v seznamu zobrazovány červeně. Ztrátové zboží si také můžete nechat označit...
V nové verzi lze tyto údaje také tisknout nebo exportovat, což ve spojitosti s Komunikačním managerem s Automatem a snadno nastavitelnými filtry, umožňuje nechat kontroly cen na zatím neobjednaných nabídkách a neuspokojených objednávkách provádět zcela automaticky. A nechat si tak, v případé, źe Automat nalezne položky pod minimální marží, zasílat (např. e-mailem) upozorňovací sestavy.
19) Barevné odlišení archivních (nebo jiných neaktivních) nezávislých skladů
Stává se vám (zvláště na přelomu roku), že jste omylem pořídili novou výdejku nebo příjemku v jiném nezávislém skladu nebo v archivním období? Potom jistě oceníte možnost nastavit si (u archivních skladů tak program nastavuje automaticky) jiné barevné odlišení. Toto barevné odlišení se nastavuje přímo na kartě jednotlivých nezávislých skladů. Na výběr máte dvě barevné kombinace (jednu výraznou a druhou ještě výraznější - blikající).
20) Vylepšení v novém Komunikačním manageru
S novou verzí 15.1 došlo i k několika zajímavým vylepšením v modulu Komunikační manager:
- Hromadné přečíslování skladových položek (manuální nebo automatické).
- Exporty zboží na dokladech (výdejkách, příjemkách, inventurách, objednávkách a nabídkách) můžou exportovat pouze položky, které se nacházejí na právě vyexportovaných (libovolně filtrovaných) dokladech. Tj. lze exportovat jen zboží, které patŕí k právě exportovaným hlavičkám dokladů.
- Automatizovatelné exporty "zatím neexportovaných" OP/OV/nabídek - např.
1) pro potřeby automatického odesílání přijatých nebo vystavených objednávek z poboček nebo od ambulantních - terénních pracovníků do centrály
2) nebo pro automatizovatelné odesílání objednávek připravených k uspokojení na mobilní terminály - Ambulantní uspokojování objednávek - např. pro automatizovatelné načítání objednávek uspokojovaných na mobilních terminálech (více zde).
- Nastavitelny export rozsáhlých odběratelských ceníků zboží (např. pro internetový obchod) může exportovat jen položky, které jsou definované v definici individuálních ceníků (velká úspora ve velikosti výsledného souboru !).
- Nový přepínač v definici exportních sestav - "Neodesílat e-mail, pokud jsou vyexportované soubory prázdné". Hodí se např. pro pravidelné odesílání reportních sestav, které automaticky sledují např. podezřelé či chybové transakce v protokolu operací nebo třeba zboží na nabídkách či objednávkách pod minimální marží atp.
21-36) Přehled ostatních vylepšení
Novinky v přístupových právech:
- Možnost zakázat vybraným pracovníkům zobrazování zisků, ziskovostí a marží ve všech dostupných informačních funkcích (např. Hodnocení zboží, Hodnocení odběratelů, Hodnocení dokladů, Obraty-zisky-tržby apod.).
- Automatické detekování a protokolování změny systémového datumu a času na počítači mimo Cézara (např. ve Windows). Slouží jako prevence před možnými "nestandardními" zápisy se zpětnou platností.
Další (často námětované) novinky:
- Legislativní změny vycházející z velké novely Zákona o DPH.
- Nastavitelný tisk PC na příjemky - v nastavení tisku příjemek si v nové verzi můžete vybrat, zda chcete na příjemky tisknout prodejní ceny (PC-A) v době příjmu zboží na sklad nebo jiný vámi zvolený aktuální prodejní ceník.
- Rozšíření SWIFT kódu (BIC) vaší banky v nastavení udajů o vaší firmě z 10 na 12 míst (pobočky některých bank mohou mít až 12-ti místné SWIFT kódy).
- Možnost tisknout IBAN vašeho běžného účtu i na všechny vystavené tuzemské faktury.
- Předvyplňované vrácené obaly zadávané na konci expedice je nyní možno si nechat automaticky předvyplňovat dle množství právě expedovaných vratných obalů.
- Při vkládání označené skupiny zboží na doklad (Ctrl+Enter v F9) je nyní možné vložit do zadávaného dokladu i množství zboží na skladě.
- Z knihy Pohledávek a Saldokonta za odběratele (KI) lze přímo tisknout nebo odesílat e-mailem opisy faktur.
- Na sestavy zavážených dokladů lze nyní tisknout i čísla objednávek.
- Celkové přehledy nyní obsahují detailní rozpisy pokladních zůstatků za všechny vaše pokladny a všechny vámi použité měny (v předchozích verzích byly údaje o pokladních zůstatcích vyčísleny pouze souhrnně za celou firmu).
- Hromadná fakturace - při vystavování hromadných faktur se nově v seznamu výdejek připravených k hromadnému vyfakturování zobrazuje i Zakázka a Obchodní akce a informace, zda již byla konkrétní výdejka fyzicky vyskladněna.
- Upomínky a penalizační faktury lze od verze 15.1 vystavovat buď všem odběratelům s fakturami po splatnosti nebo jen vybrané skupině odběratelů dle vámi zadaného filtru.
- Příkazy k úhradě je možné tisknout i včetně doplňujících textů (např. jména odběratele).
- Výrazné zrychlení exportu dat do účetnictví.
- Na kartě zboží lze údaje o hmotnosti zboží pro výkazy Intrastat zadávat až na 5 desetinných míst.
- Síťové verze - při čekání na uvolnění dat se nyní zobrazuje i jméno osoby a stanice, ktera vás "blokuje" (včetně popisu právě prováděné operace).
Informace o aktuální verzi 29.0 pro rok 2024 naleznete zde
Potřebujete poradit ?
Pokud potřebujete jakékoli doplňující informace, poradit s výběrem programu nebo třeba vypracovat kalkulaci, neváhejte se obrátit na naší
info linku +420 222 718 812 nebo využijte níže uvedené formuláře a my vás budeme rádi obratem kontaktovat.
Formulář pro odeslání dotazu
Potřebujete s výběrem poradit? - Klikněte a my vám zavoláme! :)
Formulář pro odeslání dotazu
Potřebujete s výběrem poradit? - Klikněte a my vám zavoláme! :)