
Nová MALOOBCHODNÍ PRODEJNA 18.1
s automatickým sledováním nespolehlivých plátců DPH!
s automatickým sledováním nespolehlivých plátců DPH!
Vážení přátelé,
vylepšení v nové verzi 18.1, kterou jsme pro vás letos připravili, by se dala rozdělit do čtyř hlavních oblastí. První oblastí jsou tak jako každý rok legislativní změny, které se jako obvykle týkají především zákona o DPH, jehož největší změnou je, kromě změn výpočtů a nových sazeb DPH, institut tzv. "nespolehlivého plátce" a z toho pramenící rizika obchodování s těmito firmami.
Další oblastí je nová řada informačních funkcí umožňující sledovat a porovnávat výkonnost vašich pracovníků, dealerů, skladníků a rozvozců ze zcela nových úhlů pohledů a pak také zcela nové informační funkce umožňující analyzovat vývoj a časové trendy jakýchkoliv vámi vybraných ukazatelů a hodnot.
Třetí oblastí jsou nové funkce týkající se hladkého a bezproblémového přijímání a uspokojování objednávek. V prvé řadě se jedná o zcela novou super-funkci pro přípravu a přehled objednávek k uspokojení, dále pak o zdokonalení funkcí pro výpočet předpokládaných termínů dodání objednaného zboží a možnost tisku těchto termínů na nejrůznější doklady v čele s potvrzením objednávek a nekonče také možností tisku přehledu objednaného a zatím nedodaného zboží na faktury, dodací listy a jiné doklady tištěné pro vaše zákazníky.
Čtvrtou, neméně důležitou oblastí, je zcela nová funkce - tzv. cenový auditor, umožňující hloubkovou kontrolu všech vašich prodejních ceníků, všech vašich slev a všech vašich cenových a slevových akcí a
také všech jejich reálných vzájemných kombinací, a to na jednom centrálním místě. Hloubku a způsob kontroly lze libovolně nastavovat, včetně možnosti provádění plně automatických
preventivních kontrol, které vám mohou zajistit 100% garanci, že jsou vaše nastavené ceny a slevy v pořádku.
Informace o aktuální verzi 30.0 pro rok 2025 naleznete zde.
vylepšení v nové verzi 18.1, kterou jsme pro vás letos připravili, by se dala rozdělit do čtyř hlavních oblastí. První oblastí jsou tak jako každý rok legislativní změny, které se jako obvykle týkají především zákona o DPH, jehož největší změnou je, kromě změn výpočtů a nových sazeb DPH, institut tzv. "nespolehlivého plátce" a z toho pramenící rizika obchodování s těmito firmami.
Další oblastí je nová řada informačních funkcí umožňující sledovat a porovnávat výkonnost vašich pracovníků, dealerů, skladníků a rozvozců ze zcela nových úhlů pohledů a pak také zcela nové informační funkce umožňující analyzovat vývoj a časové trendy jakýchkoliv vámi vybraných ukazatelů a hodnot.
Třetí oblastí jsou nové funkce týkající se hladkého a bezproblémového přijímání a uspokojování objednávek. V prvé řadě se jedná o zcela novou super-funkci pro přípravu a přehled objednávek k uspokojení, dále pak o zdokonalení funkcí pro výpočet předpokládaných termínů dodání objednaného zboží a možnost tisku těchto termínů na nejrůznější doklady v čele s potvrzením objednávek a nekonče také možností tisku přehledu objednaného a zatím nedodaného zboží na faktury, dodací listy a jiné doklady tištěné pro vaše zákazníky.

Informace o aktuální verzi 30.0 pro rok 2025 naleznete zde.

Přehled novinek v nové verzi 18.1 pro rok 2013
1) Cenový auditor = důsledná kontrola vašich ceníků, cen. akcí a položkových slev
Tato nová komplexní funkce "Cenový auditor" všech vašich definovaných prodejních ceníků, cenových a slevových akcí, položkových slev a všech jejich kombinací, je novým velmi mocným nástrojem, který vám dokáže odhalit, kde leží slabiny vaší cenové politiky, za jakých podmínek při použití jakého ceníku či jejich kombinací, může dojít k prodeji pod vámi nastavenou minimální marži nebo snad dokonce pod nákupní ceny jednotlivých skladových položek. A to vše na jednom centrálním místě, v jedné centrální funkci.
Funkci je možné spouštět jak manuálně, pro kontrolu a úpravu ceníku ve chvílích, kdy jim chcete věnovat svůj čas, tak automaticky ve stanovených dnech a časech, aby systém sám preventivně odhalil ve vašich cenících případné "závady" a nedostatky.
Na problematické ceníky, cenové akce nebo nesprávně nastavené položkové slevy dokáže "Cenový auditor" efektivně upozornit ať již přímo na obrazovce při ručním spouštění nebo např. zasláním upozorňovacího e-mailu s detailním rozpisem problematických položek při preventivních automatických kontrolách.

Ve funkci máte možnost si také variabilně nastavovat, zda chcete provádět kompletní kontrolu celé vaší skladové evidence (tj. úplně všech kombinací cen všech vašich skladových položek a všech vašich aktivních zákazníků) nebo zda si chcete kontrolu omezit na nějakou vybranou skupinu položek, nebo vybranou skupinu odběratelů a ceníku nebo cenových akci resp. položkových slev.
Cenový audit se může stát také velmi účinnou a spolehlivou prevencí před i nechtěnými nebo nezamýšlenými změnami prodejních ceníků nebo definovaných slev nebo prevencí před neočekávaným zvýšením nákupních cen zboží od vašich dodavatelů, ale také i prevencí před přílišným snížením vašich prodejních cen vlivem zavedení nových (cenově příliš "agresivních") slevových akcí. Stejně tak se dá tato funkce velmi dobře používat jako okamžitá kontrola po provedených změnách např. v individualních cenících jednotlivých odběratelů apod.
2) Sledování nespolehlivých plátců DPH - nová povinnost pro všechny plátce DPH

Rozsáhlá novela Zákona o dani z přidané hodnoty zavádí od 1. ledna 2013 kromě dalších změn i zcela nový institut tzv. "nespolehlivého plátce". Status nespolehlivého plátce podle zákona získají ty firmy, které poruší závažným způsobem své povinnosti vztahující se ke správě daně. O tom, zda bude dotyčná firma označena za nespolehlivou, rozhoduje správce daně - tj. příslušný finanční úřad.
Na základě analýzy bylo Ministerstvem financí zjištěno, že jako nespolehlivý plátce DPH by již od nového roku mělo být označeno 23 až 28 tisíc subjektů!
Jestliže firma „získá“ status nespolehlivého plátce, nebude moci využít možnost změny délky zdaňovacího období a jejím zdaňovacím obdobím se automaticky stane kalendářní měsíc. Firma, která bude označena jako nespolehlivý plátce, se bude moci do 15 dnů proti rozhodnutí správce daně odvolat.
Institut nespolehlivého plátce se ale netýká pouze firem, které se ocitnou na „blacklistu“, ale také firem, které se rozhodnou s nespolehlivými plátci obchodovat! Status nespolehlivého plátce totiž upřesňuje společné a nerozdílné ručení za odvod daně odběratelem a dodavatelem. Pokud se některý podnikatel rozhodne obchodovat s firmou, která bude v okamžiku uskutečnění plnění uvedena jako nespolehlivý plátce, bude za ni automaticky ručit za nezaplacenou daň ze zdanitelného plnění, které od takového plátce přijme. Podnikatelé si tak budou muset sami(!) hlídat, s kým obchodují. Pokud tedy nastane situace, že dodavatel např. nepodá včas daňové přiznání nebo včas neodvede DPH, bude finanční úřad vymáhat úhradu DPH od odběratele.
V takovém případě dojde k tomu, že odběratel bude nucen příslušnou daň z přidané hodnoty za odebrané a již jednou zaplacené zboží uhradit podruhé!
Z těchto důvodů zavádí nová verze 18.1 automatickou on-line kontrolu při všech operacích, při kterých hrozí následné sankce v podobě "dvojnásobné DPH". Tato plně automatická kontrola se ještě před případným zadávání příjemky nebo před vystavením objednávky připojí k internetovému registru Ministerstva financí, který bude pro tento účel zřízen, a ověří, zda konkrétní dodavatel není veden mezi nespolehlivými plátci DPH.
3) POZOR: Nová povinnost zveřejňovat všechny bankovní účty používané pro ekonomickou činnost a vaše povinnost kontrolovat, jaké bankovní účty
používají vaši obchodní partneři a na jaké účty provádíte úhradu fakturovaného zboží a služeb !!

Pro všechny daňové subjekty byla v novele Zákona o DPH (v §96 a §98 odst. 1 písm. d) zavedena nová povinnost uvádět v přihlášce k registraci čísla všech svých bankovních účtů používaných pro ekonomickou činnost.
Všichni dosavadní plátci budou povinni oznámit správci daně čísla všech svých bankovních účtů používaných pro ekonomickou činnost do dvou měsíců od nabytí účinnosti novely Zákona o DPH, tj. nejpozději do 28. února 2013. Pokud tuto povinnost nesplní, má se za to, že určili ke zveřejnění všechny účty, které správce daně vede na základě jejich registrační povinnosti.
Ministerstvo financí pak od 1. dubna 2013 zveřejní všechna tato čísla bankovních účtů v příslušných registrech plátců DPH.
Použití jiných účtů než zveřejněných pak bude důvodem pro ručení příjemcem zdanitelného plnění za daň nezaplacenou poskytovatelem plnění (§109 odst. 2 písm. c) novely zákona). V souladu s bodem 8 čl. II přechodných ustanovení se tento institut ručení začne uplatňovat ihned po zveřejnění příslušných údajů správcem daně. Příjemce zdanitelného plnění může případně využít zvláštní způsob zajištění daně dle §109a zákona o DPH.
Jinak řečeno, pokud nesplníte tuto svojí novou povinnost danou novelou zákona o DPH a před každým obchodním kontaktem nezkontrolujete, zda bankovní účet, který uvádí váš obchodní partner na faktuře je u tohoto partnera také uveden v registru plátců DPH, stanete se tak automaticky ručitelem za fakturovanou DPH. A pokud by pak tento váš obchodní partner buď nepodal včas své daňové přiznání nebo by včas neodvedl DPH, bude správce daně vymáhat nepřiznané nebo neodvedené DPH u vaší firmy. A vy tak - podobně jako u obchodnování s tzv. nespolehlivými plátci - budete nuceni příslušnou (již uhrazenou) daň z přidané hodnoty zaplatit podruhé.
Nová verze 18.1 proto zavádí novou plně automatickou on-line kontrolu, zda má váš obchodní partner na faktuře uvedené stejné číslo bankovního účtu, jako je u jeho firmy vedeno v registru plátců DPH. Tato kontrola probíhá automaticky při všech operacích, při kterých hrozí následné sankce v podobě "dvojnásobné DPH". Stejně tak, pokud zadáváte nového dodavatele do evidence, preventivně tato funkce automaticky sama (kromě všech ostatních údajů) načte na kartu nového dodavatele i jeho aktuálně platné číslo účtu.
4) Sledování vývoje a porovnávání trendů - např. obratů, tržeb, prodejů zboží...

5) Nová funkce pro hodnocení aktivity a porovnávání výkonů vašich pracovníků
Do nové verze 18.1 jsme zapracovali další velmi praktickou informační funkci, která vám nově umožní velice jednoduchým způsobem sledovat a porovnávat aktivitu a výkony vašich jednotlivých pracovníků a nenásilným způsobem tak přispět k jejich vyšší motivaci a tím i k vyšší pracovní aktivitě.
Funkce umí na základě vámi vybraných sledovaných údajů (např. průměrného denního obratu, zisku a ziskovosti, průměrného denního počtu dokladů nebo průměrného denního počtu zpracovaných položek na dokladech, nebo třeba podle množství zboží celkem, podle počtu balení nebo počtu palet nebo podle celkové hmotnosti nebo objemu apod.) si volně nadefinovat tzv. index výkonu, pomocí kterého pak lze snadno porovnávat a hodnotit výkony jednotlivých pracovníků. Hodnotit můžete výkony vašich skladníků, rozvozců, dealerů nebo odpovědných osob. Každá skupina pracovníků se vyhodnocuje zvlášť, pro každou skupinu se také v programu zvlášť definuje i vzorec pro výpočet příslušného výkonového indexu.
Výkonový index má za úkol do jednoho komplexního snadno porovnatelného koeficientu zahrnout všechny ukazatele, které chcete pro jednotlivé skupiny sledovat. Vzorec pro výpočet indexu navíc umožňuje určit tzv. váhu - tj. důležitost jednotlivých sledovaných hodnot, ze kterého se příslušný index má vypočítávat.
Příklad výpočtového vzorce pro Výkonový index pro rozvozce (váhy tj. důležitosti jsou udávány v procentech). Výkonový index rozvozce = Průměrný denní počet rozvozů * 50% + Průměrný počet rozvážených položek * 30% + Průměrná celková hmotnost * 20%
Výkonový index pro dealery se naopak může odvíjet například od vytvořeného obratu a zisku v kombinaci s počtem uskutečněných prodejů s odečítaným počtem reklamací nebo vráceného zboží apod.
Index pro odpovědné osoby nebo skladníky pak může být vypočítáván třeba na základě počtu realizovaných dokladů nebo množství položek na všech dokladech apod.
6) Novela Zákona o DPH od 1. ledna 2013
- změna sazeb, nové formuláře, nové povinnosti, změny v daňových dokladech...
- změna sazeb, nové formuláře, nové povinnosti, změny v daňových dokladech...
Nová verze reaguje také na všechny legislativní změny (v Zákoně o DPH atp.), které vstupují v platnost od 1. ledna 2013. Nejedná se samozřejmě o pouhé přepsání numerické sazby v kolonkách s DPH, ale i o další změny týkající se změn ceníků, úpravy tištěných a elektronických formulářů “Přiznání k DPH” či “Souhrnného hlášení” a “Přenesené daňové povinnosti”, ale také změny týkající se nových podmínek a povinném obsahu při vystavovaní a evidenci daňových dokladů.
Novela Zákona o DPH také zavádí povinnost od roku 2014 podávat daňová přiznání včetně všech příloh v elektronické podobě. Dosud se v elektronické podobě povinně podávalo Souhrnné hlášení, Výpis z evidence u přenesení daňové povinnosti podle § 92e a žádost o vrácení daně v členských státech EU.
Mezi největší legislativní změny roku 2013 patří:
- Změny sazeb DPH
- Zavedení institutu tzv. nespolehlivého plátce DPH
- Zavedení institutu ručení za DPH oprávněným příjemcem
- Ručení příjemce zdanitelného plnění při dodávce pohonných hmot
- Povinná evidence DIČ dodavatele u přijatých plnění
- Zjednodušení vracení daně z přidané hodnoty zahraničním zákazníkům
- Změny na dokladech v režimu přenesené daňové povinnosti
- Změny zdaňovacích období u nových plátců DPH
- Změny týkající se místa plnění u krátkodobého nebo dlouhodobého nájmu dopravních prostředků
- Změny týkající se plátců DPH a osob identifikovaných k dani
- Nové náležitosti vystavovaných daňových dokladů (harmonizace s právem EU)
- Povinná elektronická Přiznání k DPH
- Povinnost zveřejňování bankovních účtů používaných pro ekonomickou činnost
- Povinnost kontrolovat používané bankovní účty vašich obchodních partnerů!
- Povinnost kontrolovat nespolehlivé plátce DPH!
Institut ručení oprávněného příjemce:
Jako další (zdánlivý) nástroj v boji proti daňovým únikům je v §108a novely zákona o DPH zaveden tzv. institut ručení za DPH oprávněným příjemcem, kterému vznikla v souvislosti s přijetím výrobků, podléhajících spotřebním daním, povinnost přiznat a zaplatit spotřební daň. Tento oprávněný příjemce pak plně ručí správci daně za daň, která nebyla osobou, která pořídila toto zboží z jiného členského státu zaplacena správci daně při dodání tohoto zboží třetí osobě v tuzemsku. Oprávněný příjemce může využít zvláštní způsob zajištění daně dle §109a zákona o DPH.
Povinná elektronická Přiznání k DPH:
Novela zákona o DPH nově ukládá všem plátcům DPH povinnost podávat všechna podání týkající se DPH (přihlášky k registraci, daňová přiznání, hlášení a přílohy k daňovému přiznání apod.) výhradně elektronicky. Fyzické osoby, jejichž obrat za nejvýše 12 bezprostředně předcházejících po sobě jdoucích kalendářních měsíců nepřesáhne 6 miliónů Kč a pokud jim zákon nestanovuje tuto povinnost, mají elektronické podávání daňových přiznání i nadále dobrovolné. Povinnost elektronických podání v oblasti DPH je zavedena s účinností od 1. ledna příštího roku.
Změny ve zdaňovacím období DPH:
Paragraf §99 (a následující) novely zákona o DPH zavádí změnu v základním zdaňovacím období, kterým je nově povinně po určitou dobu u všech nově registrovaných plátců, včetně plátců, kteří nemají v tuzemsku sídlo ani provozovnu, kalendářní měsíc. Paragraf dále stanovuje přísnější podmínky, za kterých si může plátce zvolit za zdaňovací období kalendářní čtvrtletí a pravidla pro změnu zdaňovacího období.
Zavedení kalendářního měsíce jako zdaňovacího období bylo provedeno z důvodu ztížení daňových úniků v případě rozdílných zdaňovacích období mezi účastníky obchodních transakcí a dále s cílem umožnit správcům daně rychlejší získání informací a rychlejší reakce na zjištěné skutečnosti nasvědčující případným podvodům nebo krácení daně.
Upozornění pro plátce DPH:
Pouze u verze 18.1 platné pro rok 2013 vám můžeme plně garantovat, že všechny daňové doklady, které vystavujete a tisknete v modulu Velkoobchodní sklad, jejich zákonem určený způsob evidence a jejich správné vykazování, je v souladu s aktuálními legislativními změnami platnými od roku 2013.
Pouze u verze 18.1 platné pro rok 2013 vám můžeme plně garantovat, že všechny daňové doklady, které vystavujete a tisknete v modulu Velkoobchodní sklad, jejich zákonem určený způsob evidence a jejich správné vykazování, je v souladu s aktuálními legislativními změnami platnými od roku 2013.
7) Nové tiskopisy Přiznání DPH platné pro rok 2013


Novela zákona o DPH přinesla kromě změn sazeb DPH, změn znění mnoha desítek paragrafů i povinnost podávat Přiznání k DPH výhradně elektronicky.
8) Povinné změny v evidenci záznamní povinnosti pro účely DPH v roce 2013

Výjimku tvoří pouze ta přijatá zdanitelná plnění, u nichž byly vystaveny zjednodušené daňové doklady.
9) Změny týkající se vystavování, evidence a uchovávání daňových dokladů
V souvislosti s povinnou implementací Směrnice Rady 2010/45/EU ze dne 13. července 2010, pokud jde o pravidla fakturace, obsahuje novela zákona o DPH i komplexní úpravu oblasti daňových dokladů. Základním záměrem všech změn je širší využití elektronických systémů pro vystavování, předávání a uchování daňových dokladů.
Ustanovení příslušných paragrafů §26 až §35a novely zákona o DPH:
- obsahuje novou definici elektronického daňového dokladu
- zjednodušuje některá pravidla vystavování daňových dokladů
- umožňuje použití elektronických daňových dokladů v rámci všech obchodních transakcí a u všech typů daňových dokladů, které jsou definovány v zákonu o dani z přidané hodnoty
- posuzuje daňové doklady v listinné i elektronické podobě naprosto shodně (rovný přístup)
- nově definuje věrohodnost původu daňového dokladu, neporušenost jeho obsahu a jeho čitelnost, přičemž tyto vlastnosti musí být zajištěny po celou dobu od okamžiku vystavení daňového dokladu do konce lhůty pro jeho uchovávání, a to bez ohledu na to, zda jde o daňový doklad v listinné nebo elektronické podobě
- umožňuje využití elektronické fakturace zavedením svobodné volby způsobu zajištění věrohodnosti původu daňového dokladu, neporušenosti jeho obsahu a jeho čitelnosti
- zavádí nová pravidla pro vystavování daňových dokladů
10) Zachování cen s DPH při změně sazeb DPH od ledna 2013

S novelou Zákona o DPH byla do verze 18.1 pro rok 2013 přidána i možnost zachování prodejních cen s DPH po změně sazeb DPH pouze u vámi vybraných položek. Znamená to, že pokud vaše firma potřebuje se změnou DPH zachovat prodejní ceny s DPH jen u některých skladových položek, je možné si tyto položky označit a pomocí této nové funkce automaticky nechat přecenit tak, že se změna sazby DPH v koncové ceně s DPH neprojeví.
11) Seznam všech ceníků, cenových akcí a položkových slev zboží na jednom místě
Nová verze 18.1 přináší další novou užitečnou funkci, po které řada uživatelů, kteří používají více ceníků nebo kombinace s různě poskytovanými akcemi nebo slevami, dlouho volala... Jedná se o funkci, která doslova na jedno kliknutí umí zobrazit kompletní přehled všech ceníků, které patří ke konkrétní skladové položce. A nejen to, funkce totiž umí zobrazit nejenom jednotlivé prodejní ceníky (základní, rozšířené nebo individuální), ve kterých toto zboží figuruje, ale zároveň automaticky zkontroluje i všechny aktuálně platné cenové a slevové akce a zobrazí veškeré cenové kombinace, které mohou např. pro různé skupiny vašich zákazníků reálně nastat. A stejně tak umí automaticky procházet i případně definované položkové slevy, u kterých pak vypočte a zobrazí veškeré cenové kombinace pro všechny definované slevy.
Zobrazení všech platných ceníků, cenových akcí a položkových slev ale není jedinou funkcí tohoto nového praktického nástroje. Kromě zobrazení konkrétních cen s a bez DPH umí tato funkce také zobrazovat aktuální marže (pokud k tomu má příslušná přihlášená osoba práva) včetně kontroly a signalizace, zda se marže konkrétního ceníku nenachází pod vaší nastavenou minimální marží tohoto zboží (marže ja pak označena červeně) nebo pokud je konkrétní marže více než dvojnásobná, pak program naopak zelenou barvou "upozorňuje", zda není konkrétní zadaná cena naopak (vzhledem k případné konkurenci) "příliš" vysoká.
V seznamu zobrazených ceníků zboží se také ukazují další zajímavé údaje jako je počet nalezených ceníků pod minimální marží nebo dokonce pod aktuální nákupní cenou, ale třeba také jaká je vaše nejnižší nebo naopak nejvyšší cena tohoto zboží. Seznam lze samozřejmě i tisknout nebo odesílat emailem nebo třeba zobrazit v Excelu. Stejně tak si jej můžete nechat setřídit např. od nejmenší nebo naopak od největší marže apod.
12) Automatizovatelné kontroly všech ceníků, cenových akcí a položkových slev

Tuto funkci je možné si nechat spouštět zcela automaticky ve vámi stanovených dnech a časech, tak aby systém sám preventivně kontroloval a odhaloval případné "závady" ve vašich nadefinovaných cenících. Na problematické ceníky, cenové akce nebo nastavené položkové slevy pak dokáže efektivně upozornit např. zasláním e-mailu s reportem se seznamem zjištěných problematických položek.
Tato nová funkce se jistě brzy stane vaším nepostradatelným pomocníkem, který dokáže preventivně předejít ztrátovým prodejům a tudíž ohlídat zisk vaší firmy. Nehledě na to, že se vám pak v běžném provozu nestane, že by obsluha s omezenými přístupovými právy při expedici narážela na situace, kdy jí bude program upozorňovat např. na prodej pod nastavenou minimální marží a obsluha bude v každé takovéto situaci nucena čekat na zadání hesla příslušné osoby, která má oprávnění tyto situace individuálně řešit...
13) Nové zálohování - až 4x rychlejší + 3x úspornější + neomezená velikost dat

Prvním zásadním vylepšením je, že nyní umí nová verze zálohovat neomezeně veliká data s neomezeným množství souborů.
Dalším podstatným vylepšením je výrazně vyšší rychlost. Vytvoření zálohy dat je totiž s novou verzí zhruba 3x až 4x rychlejší než u předchozích verzí. Zálohování dat tak s novou verzí trvá např. místo 10 minut pouhé 2-3 minuty. Třetím neméně důležitým vylepšením je také výrazně menší velikost výsledných záložních souborů - záložní soubory jsou nyní přibližně 3x menší než u předchozích verzí! Zatímco v předchozí verzi měla například záloha dat u vybraných testovacích dat cca 45 MB, tak nová verze umí stejná data zkomprimovat na velikost cca 15 MB.
Výrazně rychlejší zálohování dat tak znamená každodenní úsporu vašeho drahoceného času a trojnásobně menší záložní soubory zase citelnou úsporu a vyšší rychlost např. při odesílání záloh emailem nebo jejich ukládání na internet.
14) Hodnocení skladníků - s filtrem za vybranou skupinu
Nová verze 18.1 nyní nově umožňuje, podobně jako je to běžné u jiných hlavních evidencí, definovat libovolné filtry i v evidencích skladníků.
Takto filtrované skupiny skladníků pak lze kromě klasického označování v seznamech, nebo tisku filtrovaných sestav nebo exportům vybrané skupiny skladníků, i společně vyhodnocovat ve funkcích jako je Hodnocení skladníků nebo zcela nové funkci Hodnocení výkonů skladníků.
15) Rozšířené možnosti tisku volných údajů a jejich součtů na doklady
Nová verze 18.1 výrazně rozšiřuje také možnosti tisku volných údajů a jejich součtů na vaše doklady. Jedná se např. o tisky faktur, dodacích listů, prodejek, zálohových faktur, potvrzení objednávek, proforma dodacích listů, proforma faktur atp.
Tato nová funkce rozšiřuje možnost tisknout celkové součty volných údajů na dokladech z pouhých prvních čtyř volných údajů (jak bylo možné až do verze 17) na úplně všechny volné údaje, které u zboží evidujete (tj. až na všech 99 volných údajů zboží). A navíc dokáže na každém řádku hodnotu obsaženou v jakémkoli volném údaji pronásobit množstvím zboží na daném řádku a zobrazit tak například objem, hmotnost, spotřební daň, likvidační poplatek, množství obsaženého alkoholu v celkové hodnotě za prodávané či objednané množství zboží na každém jednotlivém řádku. Tato funkce umožní nejen uvést celkové hodnoty veličin důležitých pro vaše zákazníky, ale naplní i literu celé řady zákonů (řešící od elektroodpadu přes autorské a kopírovací poplatky třeba až po prodej lihovin) vyžadujících uvádět na dokladech rozmanité vysčítané hodnoty za každou expedovanou položku zvlášť.
Tato na první pohled nenápadná funkce dokáže ušetřit spoustu práce a následného papírování v nejrůznějších oblastech obchodu ale i vedení nejrůznějších povinných účetních i neúčetních výkazů a evidencí.
16) Evidence a vykazování původu lihovin dle Nařízení vlády ze dne 26.9.2012

1. Nový evidovaný údaj o množství etanolu
Na kartě zboží v některém z prvních čtyř volných údajů je třeba založit nový údaj pro evidenci "100% etanolu v litrech" a do takto založeného údaje na skladových kartách s lihovinami, na které se vztahuje příslušné nařízení vlády, je třeba zadat příslušné hodnoty.
2. Evidence šarží prodávaného zboží
Šarže lze zadávat buď do volných údajů nebo je doporučujeme evidovat jako jednotlivé podkarty zboží.
3. Další povinně evidované a vykazované údaje
Pro evidenci údajů "kategorie lihoviny" a "velikost spotřebitelského balení vč.% obsahu alkoholu" se založí další samostatné volné údaje u zboží. Do nově založených údajů na příslušných skladových kartách s lihovinami, na které se vztahuje příslušné nařízení vlády, se vyplní ke každému zboží příslušné hodnoty.
4. Nastavení tisku povinných údajů na faktury, dodací listy nebo velké prodejky
V Menu Konfigurace / Nastavení tisku dokladů se pak zvolí nastavení tisku faktur, dodacích listů nebo velkých prodejek a na příslušném formuláři se ve volbě “F. Volné údaje” zapnou potřebné sloupce ("kategorie lihoviny", "velikost spotřebitelského balení vč.% obsahu alkoholu" atp.) a v nabídce “W. Volné údaje x množství” se aktivuje zcela nový součtový sloupec - tedy sloupec "100% etanolu v litrech".
Po tomto nastavení pak stačí již jen začít tisknout faktury, dodací listy či velké prodejky tak, jak jste dosud zvyklí a tyto doklady již budou automaticky obsahovat všechny náležitosti požadované ve formulářích 3a a 3b.
17-31) Přehled dalších vylepšení
Novinky v Přístupových právech:
- Možnost určit u každé odpovědné osoby (nebo skupiny osob) povolené a zakázané způsoby úhrady při expedici.
- Zvlášť lze od nové verze nastavovat přístupová práva pro možnost zadávat PC pod NC a pod minimální marží pro klasické prodeje a zvlášť pro zadávání nabídek resp. pro příjem objednávek.
Novinky v Komunikačním manageru:
- Při exportech podskladů, sortimentů, dealerů, rozvozců nebo skladníků lze v nové verzi filtrovat jakoukoliv vybranou skupinu.
Další (často námětované) novinky:
- V Komplexním infu o zboží - v Přehledu příjmů a Přehledu expedic lze volitelně tisknout sestavu s nebo bez nákupních cen zboží.
- Při hromadném i jednotlivém uspokojování přijatých objednávek se nově při výběru zboží z objednávky do zadávané výdejky zobrazují sloupce "Zbývá dodat" a "Lze dodat".
- Sčítání označených faktur ve funkcích Úhrady vydaných, přijatých a zálohových faktur.
- Vedete prodejní ceny na více než 2 desetinná místa? Pak určitě přivítáte možnost si v nové verzi nastavit zaokrouhlování vašich vypočítávaných ceníků, cenových skupin, cenových akcí a položkových slev na stejný počet desetinných míst, jako vedete u prodejních cen zboží.
- Evidence zásilek - nově lze na štítky a sestavy tisknout nebo exportovat i emailovou adresu adresáta zásilky.
- A další desítky menších vylepšení zvyšujících rychlost a komfort ovládání programu...
Doplňující informace: Některé funkce, uváděné mezi novinkami, mají přímou vazbu na některé rozšiřující moduly.
Jsou to například modul Objednávky přijaté, Objednávky vydané, Tiskový manager nebo Email manager. Pokud vám některý
z těchto modulů ve vaší instalaci zatím chybí a rádi byste využili novinky verze 18.1 s ním spojené, neváhejte nás kontaktovat, rádi vám poradíme.
Přehled dalších novinek, které přináší nová verze v ostatních obchodních modulech (Velkoobchodní sklad, Objednávky přijaté a vydané, Komunikační manager), naleznete zde.
Informace o aktuální verzi 30.0 pro rok 2025 naleznete zde

Potřebujete poradit ?
Pokud potřebujete jakékoli doplňující informace, poradit s výběrem programu nebo třeba vypracovat kalkulaci, neváhejte se obrátit na naší
info linku +420 222 718 812 nebo využijte níže uvedené formuláře a my vás budeme rádi obratem kontaktovat.
Formulář pro odeslání dotazu
Potřebujete s výběrem poradit? - Klikněte a my vám zavoláme! :)

